skrota 245:an.. hur är det igentligen med skrotningspremien.. har inte riktigt fattat det dära

bmx
31 maj 2007 · 7 100 Inlägg

snälla?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Kettunen
31 maj 2007 ·

bmx skrev:
lånar tråden litegrann nu ja,min scorpio har vart bes och påställd före den 31 augusti 2006,men är just nu obes,men skattad och försäkrad!får ja 4000 för den då,det är en 93 oxå!!

Nej

bmx
31 maj 2007 · 7 100 Inlägg

jasså,tusan oxåhmm

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Pan
31 maj 2007 ·

etvivlar att man får 4000kr i handen.. Skroten ska väl ha en slant för att ta emot dem oxå? Räkna med att få ca 2500 i hande... Är iaf vad jag har hört... Tänkte köra ner en bil imorgon, men då det ryktas om att pengarna kommer att ta slut redan första dagen så vill jag inte chansa på att den blir skrotad i "onödan"...

jag var nere på min lokala skrot och dom sa att dom inte fick ta någon avgift för den. Sen det här med om man får ut pengarna vad ska sitta på osv är en jävla djungel ingen som vet. Varken vägvärket eller skroten farsan skulle ringa åt mig imön och försöka reda upp oklarheterna.

Står så luddigt överallt man får ju inte klarhet i det. Alla säger olika skroten en sak folk på garaget en annan vägverket en annan tongue

MVH

Senast redigerat av Pan (31 maj 2007)

xorox_88 Smack that ass!!
1 juni 2007 · 2 953 Inlägg

läste i tidningen idag att de va 350 000 tusen kr  som dom hade till skrotnigs premien läste det i aftonbladet eller dagbladet minns inte så jag tror de kommer gå åt snabbt iaf

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
axmark Bussförare
1 juni 2007 · 97 Inlägg

Till er som inte riktigt har koll på detta med skrotning av bil from 1/6 och vem har det. roll
Var in med gamla betan en 245 -82 väntar bara på mina pengar nu wink

Utdrag från vvs hemsida

Faktaruta
Producentansvar = Kostnadsfri inlämning
En fordonsägare har från den 1 juni 2007 rätt att kostnadsfritt* lämna in sitt uttjänta fordon för skrotning till en bilproducent. Producenterna ansvarar för att upprätta ett system med mottagningsställen dvs. platser där fordon kan lämnas för skrotning. Mottagningsställena ska tillsammans ha god geografisk täckning och ge god tillgänglighet för alla som vill skrota sina bilar. Systemet behöver dock inte vara fullt utbyggt förrän 1 juni 2008.

Platser där man kostnadsfritt kan lämna sitt fordon för skrotning kommer att vara auktoriserade bilskrotare som träffat avtal med bilproducenterna. Information om vilka bilskrotare som ingår finns på BIL Swedens webbplats www.bilsweden.se.

Det kommer även i fortsättningen att vara möjligt att lämna fordon direkt till fristående auktoriserade bilskrotare som inte är anslutna till producenternas nätverk. De är dock inte tvungna att ta emot fordonet kostnadsfritt. Information om auktoriserade bilskrotare finns på www.sbrservice.se.

*Om fordonet saknar väsentliga delar, t ex motor eller växellåda, får en avgift tas ut.

Bilskrotningsfonden
Fond som förvaltat det tidigare systemet med utbetalda premier vid skrotning. Fonden finansierades via skrotningsavgifter som betalades in i samband med nyregistrering av fordon. I nuläget innehåller fonden 120 miljoner kronor.

Skrotningsersättning
Utbetalning på 4 000 kronor till den som skrotar ett fordon efter den 1 juni 2007. Fordonet måste uppfylla följande krav:
• Fordonet ska vara en personbil, lätt lastbil eller lätt buss (totalvikt under 3 500 kg).
• Fordonet ska vara av årsmodell/fordonsår 1988 eller tidigare.
• Fordonet ska ha varit i trafik den 31 augusti 2006.
Utbetalning av skrotningsersättning sker så länge det finns pengar kvar i bilskrotningsfonden.

Jag är inte full, jag är beautiful
Pan
1 juni 2007 ·

läste i tidningen idag att de va 350 000 tusen kr  som dom hade till skrotnigs premien läste det i aftonbladet eller dagbladet minns inte så jag tror de kommer gå åt snabbt iaf

hmm det var inte vad dom sa på skroten dom sa 30 000 bilar x 4000

blir 120 miljoner. Och dom hade ju beräknat på deras hemsida att det skulle räcka typ 3-6 månder och inte en chans att 350 000kr gör det. Kmr nog inte 120 miljoner gör heller kanske vad vet jag. Var många som hade lämnat in bilen på skroten när jag var där idag iaf.

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
1 juni 2007 · 2 456 Inlägg

Var å skrota en 240 GLT  84ra ..... å hon som togimot papprena sade om varje bil skrot skulle skrota 15 bilar var så skulle pengarna vara slut .... men man skrota bilen å få se om det kommer några pengar skulle ta 8-30dagar .....

antar att skrotarna endast får skrota ur en vis del för dom med skall tjäna pengar men sen e det väll vi andra som har bilar i trafik som skall få tjans att lämna in sin bil för skrotning för annars vore det oretvist .....

//S

Senast redigerat av lonewolf-holm (1 juni 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Carlsson
1 juni 2007 · 68 Inlägg

hörde idag på radion att man fick 4000kr för sin bil,men det var bara 35 000 st som fick det..

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!
BMW 328 cab (1995)
BMW 330 (2003)
Pan
1 juni 2007 ·

http://www.vv.se/templates/Pressrelease____20932.aspx

Här kan ni läsa.

Senast redigerat av Pan (1 juni 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 juni 2007 · 5 753 Inlägg

för att återvända till trådens rikiga mening så ringde jag på skroten idag och 245an uppfyllde alla krav så jag fick komma in med den på måndag morgon smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
rideharddiefree Höbonde
2 juni 2007 · 228 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

rideharddiefree skrev:
Finns bra hemsidor för detta!big_smile

Skrotningsersättning
Utbetalning på 4 000 kronor till den som skrotar ett fordon efter den 1 juni 2007. Fordonet måste uppfylla följande krav:
• Fordonet ska vara en personbil, lätt lastbil eller lätt buss (totalvikt under 3 500 kg).
• Fordonet ska vara av årsmodell/fordonsår 1988 eller tidigare.
• Fordonet ska ha varit i trafik den 31 augusti 2006.
Utbetalning av skrotningsersättning sker så länge det finns pengar kvar i bilskrotningsfonden.

Fordonet skall alltså vara i trafik till den 31 augusti 2006, är fordonet avställt efter det datumet så uppfyller den kraven om de andra två kravena uppfyller din 245:a!big_smile

Ska iväg imorgon jag och skrota två stycken dodge van big_smile

Skrotningsersättning
Utbetalning på 4 000 kronor till den som skrotar ett fordon efter den 1 juni 2007 Eller ??

Mvh; wink Sam

Jepp !wink

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
xorox_88 Smack that ass!!
2 juni 2007 · 2 953 Inlägg

_Glenne_ skrev:
för att återvända till trådens rikiga mening så ringde jag på skroten idag och 245an uppfyllde alla krav så jag fick komma in med den på måndag morgon smile

minna dörrar tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 juni 2007 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:

_Glenne_ skrev:
för att återvända till trådens rikiga mening så ringde jag på skroten idag och 245an uppfyllde alla krav så jag fick komma in med den på måndag morgon smile

minna dörrar tongue

jaa dina dörrar är rostig jag vet... och mina är inte rostiga.. vad ska du göra åt det? köp dom vettja wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
xorox_88 Smack that ass!!
5 juni 2007 · 2 953 Inlägg

hehe har ingte råd... läste i sundsvalls tidningen idag att skrotnings fonden är redan slut


http://i12.tinypic.com/5yjy89x.jpg


http://i19.tinypic.com/5yjy89x.jpg

Senast redigerat av xorox_88 (5 juni 2007)

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 juni 2007 · 5 753 Inlägg

var det nått nytt?! det var den redan igår morse wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
xorox_88 Smack that ass!!
5 juni 2007 · 2 953 Inlägg

jamen eftersom jag inte skulle skrota nån bil så läser jag de som står i tidningen... han du skrota rally bilen eller

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
5 juni 2007 · 2 456 Inlägg

Skrotningspengar räcker till fler
Sverige 05 jun 16:15

Efter en genomgång av de ärenden som kommit in garanterar Vägverket att alla som skrotat sin bil under helgen och måndagen kommer att få den höjda skrotningspremien så länge skrotningsbeviset kommit fram till Vägverket senast måndag. Om det sedan finns pengar kvar kan det vara så att även ärenden som kommit in under tisdagen kan omfattas av premien, skriver Dagens Nyheter

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang