köpa trimmad bil? något extra att tänka på??

Ripley333
5 juni 2007 · 638 Inlägg

ska åka och kolla på en s14 som är lite upphottad med större turbo, 3" hela vägen, större grenrör, FMIC, annan koppling, hks kammar och lite annat gott. Finns det något ut över det vanliga man bör tänka på vid köp av en trimmad bil?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
FireTraXX DFFL
5 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Hur fin den är.
Alltså om ägaren tagit hand om den och så.
Lite finare än en vanlig s14 borde den vara (Både ut och invändigt) annars hade jag inte köpt den.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
940R
5 juni 2007 · 1 567 Inlägg

Är bilen trimmad med dyra trimgrejer och ser välskött ut så köp den.Men du bör lyssna och kolla underprovkörningen hur bilen beter sig.Men en trimmad bil kan ha gått hårt varje dag eller bara ibland..Men utgå ifrån att den har gått hårt varje dag och kolla noga på bromsbelägg under bilen och däckens mönster.

Sen det vanliga grejerna när man kollar på en beg bil.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
_BuLLe
5 juni 2007 · 49 Inlägg

940R skrev:
Är bilen trimmad med dyra trimgrejer och ser välskött ut så köp den.Men du bör lyssna och kolla underprovkörningen hur bilen beter sig.Men en trimmad bil kan ha gått hårt varje dag eller bara ibland..Men utgå ifrån att den har gått hårt varje dag och kolla noga på bromsbelägg under bilen och däckens mönster.

Sen det vanliga grejerna när man kollar på en beg bil.

Håller med dig där, håll utskik efter belägg, bustningar och dylikt. Allt som syns efter extrem körning.

twin_cam Smålänning
5 juni 2007 · 7 877 Inlägg

Lyssna på motorn, den måste gå jämt och rent även på tomgång. Känn extra på växellåda, koppling och resten av drivlinan. Kolla alla bussningar, och lyssna så det inte knarrar i karossen när bilen körs på guppig väg.

Särskilt växellåda och koppling tar stryk vid trimning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Bostrom RS
5 juni 2007 · 886 Inlägg

Ripley333 skrev:
ska åka och kolla på en s14 som är lite upphottad med större turbo, 3" hela vägen, större grenrör, FMIC, annan koppling, hks kammar och lite annat gott. Finns det något ut över det vanliga man bör tänka på vid köp av en trimmad bil?

Det där e ju svinsvårt att veta helt säkert, men det e ju viktigt att man sköter en trimmad motor ännu bättre än en original motor. Sen växellåda, koppling, drivlina bör man ju kolla upp. Är det lite slitsaker som behöver bytas är det ju ingen större fara så länge det inte kostar skjortan. Bilen bör ju va i nice skick överlag, annars hade inte jag köpt en trimmad bil.

Focus RS
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang