Få ut den bästa accelerationen (aut)

TessGTI Mest i vägen.
6 juni 2007 · 205 Inlägg

Hade ett trevligt, men kort, race på motorvägen mot en fläskig mercedes nyss. Det var första utmaningen med min nya bil och jag har lite frågor.  (bilen är automat)

1. Hur skapar man den ultimata accelerationen? Stampa gasen i botten? Skiljer sig t.ex. tekniken mellan 0-100km och 70-140km?

2. Har prövat Kick-down men med sportläget ikopplat så varvar den jäkligt mycket, känns som om man kanske ska släppa gasen lite och gasa på nytt? smile

3. Helt off-topic, men jag hörde en diskussion igår där man pratade om hur många personer en vanlig personbil får ta; vissa hävdar max 5, andra hävdar att om bara alla bälten används korrekt får man utöver detta lasta in hur många som helst. (bara det då inte överstiger totalvikten)??


Mvh
Therese roll

haxer Proljece?
6 juni 2007 · 1 464 Inlägg

På fråga 3så står det fint och lustigt på dit registrerings bevis hur många du får transportera i bilen. ?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
TessGTI Mest i vägen.
6 juni 2007 · 205 Inlägg

Har ingen aning om vad det står i hans registreringsbevis, tänkte bara ifall det fanns en generell regel på vad som gäller..?

Fernicus Kejsare
6 juni 2007 · 547 Inlägg

Finns ingen generell regel, man får inte köra fler än vad bilen är reggad för, och inte mer än 7 passagerare om man bara har B-kort

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
6 juni 2007 · 938 Inlägg

Fernicus skrev:
Finns ingen generell regel, man får inte köra fler än vad bilen är reggad för, och inte mer än 7 passagerare om man bara har B-kort

FEL!  Man får faktiskt vara 9(8 passagerare å en förare). Mer än så å man behöver busskort.  Dom stora folkabussarna dom brukar hyra ut på mackar å dylikt tar ju faktiskt tre personer i tre rader, även om en av platserna mera är en nödplats, men ändå... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
haxer Proljece?
6 juni 2007 · 1 464 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

Fernicus skrev:
Finns ingen generell regel, man får inte köra fler än vad bilen är reggad för, och inte mer än 7 passagerare om man bara har B-kort

FEL!  Man får faktiskt vara 9(8 passagerare å en förare). Mer än så å man behöver busskort.  Dom stora folkabussarna dom brukar hyra ut på mackar å dylikt tar ju faktiskt tre personer i tre rader, även om en av platserna mera är en nödplats, men ändå... tongue

Stämmer inte kollar du te.x mitt reg bevis så står det 5 smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
FireTraXX DFFL
6 juni 2007 · 9 020 Inlägg

1. Gasen i botten.

2. Brukar du gå 1:an och sen direkt till 5:an på en manuell?

3. Vem bryr sig, jag hade 2st i bakluckan på väg hem inatt. (Lillebror körde oss, jag är inte nykter)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
6 juni 2007 · 938 Inlägg

haxer skrev:

TobbeE_87 skrev:

Fernicus skrev:
Finns ingen generell regel, man får inte köra fler än vad bilen är reggad för, och inte mer än 7 passagerare om man bara har B-kort

FEL!  Man får faktiskt vara 9(8 passagerare å en förare). Mer än så å man behöver busskort.  Dom stora folkabussarna dom brukar hyra ut på mackar å dylikt tar ju faktiskt tre personer i tre rader, även om en av platserna mera är en nödplats, men ändå... tongue

Stämmer inte kollar du te.x mitt reg bevis så står det 5 smile

De tro ja inte på, men du får gärna bevisa. Kan nog satsa en 5a på att  du har fel där big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Gräsberg
6 juni 2007 · 1 002 Inlägg

bara trampa botten smile

lekte med en BMW M5 förut, låg väl bra till och med 160 sen försvann han sad finns väl lite mera krut i den tror ja så.. heh. sen så va bmwn fulllastad i fyllefolk oxå tongue hehe.. så de borde pinna på bra smile nästa bil för mig kanke yikes om int saab kombi..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
haxer Proljece?
6 juni 2007 · 1 464 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

haxer skrev:

TobbeE_87 skrev:

FEL!  Man får faktiskt vara 9(8 passagerare å en förare). Mer än så å man behöver busskort.  Dom stora folkabussarna dom brukar hyra ut på mackar å dylikt tar ju faktiskt tre personer i tre rader, även om en av platserna mera är en nödplats, men ändå... tongue

Stämmer inte kollar du te.x mitt reg bevis så står det 5 smile

De tro ja inte på, men du får gärna bevisa. Kan nog satsa en 5a på att  du har fel där big_smile

Har du sett min bil smarto?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Upnorth Bilälskare
6 juni 2007 · 46 Inlägg

På fråga 3 så var det så förut att man fick i princip skjussa så många som möjligt i bilen så länge det inte överskred bilens tjänstevikt eller på nåt sätt skymde förarns sikt och dom som satt på bältesplats ska använda bälte. Ny regel dock den 1 jun 2006 (tror jag den kom) att man bara får skjussa så många som bilens regbevis säger, vanligtvis 4 passagerare. Många raggare som är irriterade för den lagen, då dom gärna vill glida runt stan med 10 pers i bilen.

Kör före du så väntar jag där framme!
MilleN
6 juni 2007 · 9 108 Inlägg

0-100 kan du trycka både på gasen och bromsen när du står stilla för att sedan släppa bromsen när du ska iväg, då har motorn lite bättre varv.. Man tycker i alla fall att det går snabbare då sedan har det mycket med vad det är för bil att göra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang