hur sätter man lmm?

waern
6 juni 2007 · 72 Inlägg

ja jag funderar på att montera ett sportluftfilter på våran volvo s60 2,4 T men hur gör jag med lmm en? hur ska jag sätta den? kan något pajja osv? tacksam för svar
lmm= luft masse mätare
MVH

Senast redigerat av waern (6 juni 2007)

Wrom Wrom
Mäki Långsam Perfektionist
6 juni 2007 · 4 800 Inlägg

Det finns hur många trådar som helst om sportluftfilter och LMM, testa sökfunktionen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Tigerofsweden
6 juni 2007 · 1 231 Inlägg

koppla bort den gamla , koppla in den nya , hur svårt kan d va tongue
jag som är NOLL KOLL tongue gjorde det själv tongue

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
6 juni 2007 · 285 Inlägg

Du bör inte ha sportluftfilter som ska oljas in om du har lmm efftersom oljan förstör lmm. Men det finns filter som inte ska oljas in oxå, leta effter ett sådant. 

Lmm sätter du fast med ett fäste som du kan bygga själv eller köper du ett kit så får du med det.

Mvh Dennis

Decibel
6 juni 2007 · 2 911 Inlägg

whitesnake skrev:
Du bör inte ha sportluftfilter som ska oljas in om du har lmm efftersom oljan förstör lmm. Men det finns filter som inte ska oljas in oxå, leta effter ett sådant. 

Lmm sätter du fast med ett fäste som du kan bygga själv eller köper du ett kit så får du med det.

Mvh Dennis

Vad yrar du i?
Inga som helst problem att ha filter som ska behandlas, om man gör det enligt instruktioner och rekomendationerna, enda gången det finns risk att behandlingen förstör LMM är när du överdoserar och det överblivna dras in.

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
6 juni 2007 · 285 Inlägg

Problemet kan ju vara att många överdosserar när de oljar in sina luffilter och därför är det vanigt att lmm går sönder om man har ett öppet filter...

Därför rekomenderar inte jag att folk ska använda sådana filer i sina bilar med lmm.

Thorsholm Svartrök
6 juni 2007 · 673 Inlägg

den ska sitta kvar, ditt nya filter ersätter bara original filterbox, var bara noga med att fästa upp den ordentligt för volframtråden inuti är ganska känslig för vibrationer och stötar

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
hasse83
6 juni 2007 · 168 Inlägg

Använd insatsfilter. starkt rekomenderat. kör HKS insats själv. låter underbart för övrigt.

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Bamse940Ltt
6 juni 2007 ·

bara lossa två skruvar i luftburklocket så kan du sätta fast det öppna filtret på din lmm.. om du kör öppet filter o det ska oljas in så ta det lugnt med oljan... men funkar perfekt på min v 70 t5 med öppet filter iaf

mvh richard

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang