Volvo V70 2,4 -02. Elfel; helljuslampa och farthållare (funkar ibland).

CaSa
4 februari 2016 · 3 Inlägg

Hej!

Har nyligen blivit ägare till en V70 och har efter en tids körning observerat ett par elfel:

- Helljuset fungerar som det ska, men själva lampan på instrumentpanelen tynar/glappar bort efter ungefär 2-10 minuters körning.

- Farthållaren fungerar ibland. När den inte fungerar så kommer ingen "Cruise"-lampa på instrumentpanelen upp och går därav inte att aktivera. Jag får styra av vägen och parkera - starta om bilen x-antal gånger innan "Cruise" symbolen dyker upp på instrumentpanelen.

Så jag undrar vad det är som kan vara felet? I vilken ände ska jag börja?

Tacksam för goda råd!

Senast redigerat av CaSa (4 februari 2016)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 februari 2016 · 4 917 Inlägg

Allt detta BÖR väl skötas av databoxen..
Detta grundat på att det funkar efter omstart och ljus och cruise inte har med varandra att göra direkt..
Vågar du banka lite lätt på boxen för att se  vad som händer tro..?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
CaSa
4 februari 2016 · 3 Inlägg

Jodå jag ska kolla upp det!

Blyfot_Racing
4 februari 2016 · 904 Inlägg

CaSa skrev:
Hej!

Har nyligen blivit ägare till en V70 och har efter en tids körning observerat ett par elfel:

- Helljuset fungerar som det ska, men själva lampan på instrumentpanelen tynar/glappar bort efter ungefär 2-10 minuters körning.

- Farthållaren fungerar ibland. När den inte fungerar så kommer ingen "Cruise"-lampa på instrumentpanelen upp och går därav inte att aktivera. Jag får styra av vägen och parkera - starta om bilen x-antal gånger innan "Cruise" symbolen dyker upp på instrumentpanelen.

Så jag undrar vad det är som kan vara felet? I vilken ände ska jag börja?

Tacksam för goda råd!

Hej
Ska skriva va ja tror är felet. 1 helljus lampan beror på själva instrument huset, min mor har samma problem
2 fart hållaren beror på dålig va det nu heter sitter i huvudbroms cylindern.
Prova å googla så borde du få nån länk till jag rullar forumet

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 februari 2016 · 4 917 Inlägg

Sedär, nu har han fått några förslag att börja med ..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
CaSa
4 februari 2016 · 3 Inlägg

tommen1, jag testade med att banka lite på databoxen och jag tyckte inte att helljussymbolen på instrumentpanelen svarade i takt. Återstår att se ska ta mig mer tid imorgon.

Blyfot_Racing, som sagt ska kolla upp det imorgon. Du nämner bromsarna, då antar jag att du tror det inte går att aktivera farthållaren, men problemet är att det inte går att trycka fram "Cruise"-symbolen på instrumentbrädan. Jag kan lika gärna ha missförstått dig. Jag ska googla upp det, tack!

Blyfot_Racing
5 februari 2016 · 904 Inlägg

CaSa skrev:
tommen1, jag testade med att banka lite på databoxen och jag tyckte inte att helljussymbolen på instrumentpanelen svarade i takt. Återstår att se ska ta mig mer tid imorgon.

Blyfot_Racing, som sagt ska kolla upp det imorgon. Du nämner bromsarna, då antar jag att du tror det inte går att aktivera farthållaren, men problemet är att det inte går att trycka fram "Cruise"-symbolen på instrumentbrädan. Jag kan lika gärna ha missförstått dig. Jag ska googla upp det, tack!

kopplingslägesgivare lr bromspedalsgivaren  där har du namnet

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang