Kan jag ha kvar min bil ett tag till??

adde9400
1 mars 2016 · 66 Inlägg

Tjenare, jag har en subaru brz -15 som har gått 2250mil i skrivande stund, jag använder den som vardaglig bil (kör dock mest på helger då jag har jobbil på vardagen.

Men hur många mil kan jag lägga på den utan att den tappar för mycket i värde sen när jag ska sälja den? Det är ju en lite mer exklusiv/ovanlig bil och dom på blocket har gått runt 1500-3000 mil när dom säljs. Låt säga att jag vill ha kvar min bil i 3-4 år och då kanske den har gått 7-8000mil går det fortfarande att sälja den då till ett vettigt pris eller har jag tappat 100-150k då pga av miltalet?

Mvh Andreas

Senast redigerat av adde9400 (1 mars 2016)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
1 mars 2016 · 4 917 Inlägg

Det är väl miltal ,ålder och utseende som bestämmer..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
-jimmy
1 mars 2016 · 377 Inlägg

Sälj den o köp något billigare så du kan använda den utan att tänka på pengar.

adde9400
1 mars 2016 · 66 Inlägg

-jimmy skrev:
Sälj den o köp något billigare så du kan använda den utan att tänka på pengar.

Har kollat som en tok, finns tyvärr inget billigare jag tycker är snyggt, vill ha rätt nytt också annars är det bara massa krångel. Ska man ha 08-09 är dom så gamla.

Putteliten
1 mars 2016 · 9 090 Inlägg

Är det en bil du verkligen vill ha och tycker om så kör! Man förlorar pengar på en ny bil så är det bara, skit i kostnaden....

peter_1976 JDM
1 mars 2016 · 2 201 Inlägg

Jag som trodde att man ägde bilar för att man gillar bilen o inte för vad den är värd eller tappar i värde hmm

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 mars 2016 · 3 730 Inlägg

peter_1976 skrev:
Jag som trodde att man ägde bilar för att man gillar bilen o inte för vad den är värd eller tappar i värde hmm

Entusiaster tänker så... Handlare tänker tvärtom. Dock försöker många vara både och tyvärr...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Power-krille
2 mars 2016 · 672 Inlägg

adde9400 skrev:

-jimmy skrev:
Sälj den o köp något billigare så du kan använda den utan att tänka på pengar.

Har kollat som en tok, finns tyvärr inget billigare jag tycker är snyggt, vill ha rätt nytt också annars är det bara massa krångel. Ska man ha 08-09 är dom så gamla.

du har ju nyss svarat på frågan alldeles själv. det är ju efterfrågan som styr och ställer wink
de som har denna sorts exklusiva bil är ju förmodligen inte helt olik i dina tankar.

"Väx inte upp! det är en fälla"
torsen
4 mars 2016 · 7 304 Inlägg

peter_1976 skrev:
Jag som trodde att man ägde bilar för att man gillar bilen o inte för vad den är värd eller tappar i värde hmm

Då är vi minst två som tror samma sak.lol

SportPilot Ubåtsingenjör
4 mars 2016 · 7 247 Inlägg

gillar du din bil så kör vidare ... vill du inte förlora så mycket pengar så sälj den och köp en veteranbil

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Wicca
4 mars 2016 · 886 Inlägg

Största tappet gör man första par tusen milen, sen blir tappet mindre och mindre per mil.

Personligen tror jag dock att BRZ/GT86 kommer att tappa relativt mycket i värde även framöver jämfört med andra sportbilar eftersom de är dåliga grunder för trimmare och då blir mindre attraktiva för folk som vill köpa sportbil i de prisklasserna det handlar om.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
granadadr
4 mars 2016 · 7 309 Inlägg

adde9400 skrev:
Tjenare, jag har en subaru brz -15 som har gått 2250mil i skrivande stund, jag använder den som vardaglig bil (kör dock mest på helger då jag har jobbil på vardagen.

Men hur många mil kan jag lägga på den utan att den tappar för mycket i värde sen när jag ska sälja den? Det är ju en lite mer exklusiv/ovanlig bil och dom på blocket har gått runt 1500-3000 mil när dom säljs. Låt säga att jag vill ha kvar min bil i 3-4 år och då kanske den har gått 7-8000mil går det fortfarande att sälja den då till ett vettigt pris eller har jag tappat 100-150k då pga av miltalet?

Mvh Andreas

om det är den som ej har turbo å dyl så lär den absolut tappa värde som den står,, spelar nog ingen roll om den har 3000 mil på mätaren, eller 6000 då ,,

SportPilot Ubåtsingenjör
4 mars 2016 · 7 247 Inlägg

granadadr skrev:

adde9400 skrev:
Tjenare, jag har en subaru brz -15 som har gått 2250mil i skrivande stund, jag använder den som vardaglig bil (kör dock mest på helger då jag har jobbil på vardagen.

Men hur många mil kan jag lägga på den utan att den tappar för mycket i värde sen när jag ska sälja den? Det är ju en lite mer exklusiv/ovanlig bil och dom på blocket har gått runt 1500-3000 mil när dom säljs. Låt säga att jag vill ha kvar min bil i 3-4 år och då kanske den har gått 7-8000mil går det fortfarande att sälja den då till ett vettigt pris eller har jag tappat 100-150k då pga av miltalet?

Mvh Andreas

om det är den som ej har turbo å dyl så lär den absolut tappa värde som den står,, spelar nog ingen roll om den har 3000 mil på mätaren, eller 6000 då ,,

varken brz eller gt86 finns med turbo eller kompressor original smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang