bra första bil

Tyskenracing BE*CE
8 juni 2007 · 419 Inlägg

hej jag undar vad ni tycker är en bra första bil för max 20tusen men helst runt 10tusen men en 1.6 , 1.8 liters motor

Volvo R racing
THEBADGUY Gorgilus addictus
8 juni 2007 · 4 737 Inlägg

Golf CL alt GTi Mk2 smile. Mycket fina bilar enligt mig! smile. SKapligt roliga att köra, hyfsat snygga, och går billigt smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Tyskenracing BE*CE
8 juni 2007 · 419 Inlägg

okej mera förslag??

Volvo R racing
_JoCCeV TVT Member
8 juni 2007 · 377 Inlägg

Golf e fina bilar! Men annars finns det ju rätt många olika japanare att välja på... Typ Civic, Corolla Gti är ju riktigt roliga big_smile

Tyskenracing BE*CE
8 juni 2007 · 419 Inlägg

okej men något annat än golf ?? e inte så sugen på en sådan tyvär

Volvo R racing
THEBADGUY Gorgilus addictus
8 juni 2007 · 4 737 Inlägg

truckracing_ skrev:
okej men något annat än golf ?? e inte så sugen på en sådan tyvär

Då kommer vi till några frågor: Ska bilen vara rolig att köra? Bränslesnål? Billiga delar/lätt att meka med etc....

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
evilmaster
8 juni 2007 · 385 Inlägg

Varför just 1.6 eller 1.8 liters motor?
Är det pga bränsleekonomi så finns det 2.0 motorer som är lika snåla tycker jag. Det handlar ju mycket om hur man kör också.

Mitt förslag är Opel Vectra 2.0i, eller Omega alt. Calibra då... Fina och roliga! Rostar en del, men det är ju trots allt en förstabil. En förstabil håller inte länge ändå tongue

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Tyskenracing BE*CE
8 juni 2007 · 419 Inlägg

lätta att mecka me är ju inte fel men den ska i första hand vara soppa snål behöver den för att ta mej till och från skola/praktik

Volvo R racing
Bubbaman Byfåne
8 juni 2007 · 368 Inlägg

truckracing_ skrev:
lätta att mecka me är ju inte fel men den ska i första hand vara soppa snål behöver den för att ta mej till och från skola/praktik

Inga andra krav än det?? Då e saken klar. Köp en VW disel, Polo eller caddy. Lätt att hitta delar till. Billigare än en LB-regad Caddy kan du inte åka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang