Får inte loss växelspaksknoppen! hur lossar man den på en m90 låda ?

finndahl
19 februari 2006 · 3 Inlägg

tjena grabbs skulle va sjybbe om nån kunde hjälpa mej.. har slitit ganska rejält i knoppjävlen.. antar   att det sitter en sprint under damasken lr nått ?? nån som säkert vet ???

BOOST_ME
19 februari 2006 · 90 Inlägg

vad är det för bil?jag var tvungen och bända bort min knopp med skruvmejsel

To Feel Or Not To Feel...cosworth
finndahl
20 februari 2006 · 3 Inlägg

det är en volvo 940 95  med m90 lådan i sej

SieRRa_WeeD
20 februari 2006 · 225 Inlägg

hm vet faktist inte..jag fick inte bort min heller för hand utan fick bända bort den men du kan väll såga lite försiktigt på den så att du får bort den såga inte för djupt:)
vet inte men prova det kanske går..kanske inte är meningen att man skall kunna ta bort den hur som helst?

To Feel Or Not To Feel Cosworth....
Diesel Linus
21 februari 2006 · 106 Inlägg

Ta motorsågen....
Annars tar man bort dom genom att dra rakt upp....

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!
Sharky
21 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Precis. Grabben får käka mera gröt.
/Göran

Diesel Linus skrev:
Annars tar man bort dom genom att dra rakt upp....

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
finndahl
27 februari 2006 · 3 Inlägg

mera gröt ne lille vännen har nog lite mer tryck i bitarna än du !

Sharky
27 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Oh shit....
Jag fick loss min genom att dra rätt upp....

OT: Tävlar du i styrkelyft eller? Jag började träna i gym 1976 och tävlade lite på 80-talet men nu säger knän och axlar stopp för vildare övningar. Tränar dock fortfarande fem dagar i veckan plus två aerobicpass och drar i alla fall 200 kg i mark fortfarande trots att jag är 50 år. Men är du ung och frisk och välbyggd så skall du inte ha några problem mot en lättviktig (90kg) gammal gubbe som jag. Dessutom så har jag några små jäkla frökenhänder så jag kan knappast påstå att jag har tryck i händerna direkt.

/Göran

finndahl skrev:
mera gröt ne lille vännen har nog lite mer tryck i bitarna än du !

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
chrizz Administratör
27 februari 2006 · 11 783 Inlägg

Sharky skrev:
Oh shit....
Jag fick loss min genom att dra rätt upp....

OT: Tävlar du i styrkelyft eller? Jag började träna i gym 1976 och tävlade lite på 80-talet men nu säger knän och axlar stopp för vildare övningar. Tränar dock fortfarande fem dagar i veckan plus två aerobicpass och drar i alla fall 200 kg i mark fortfarande trots att jag är 50 år. Men är du ung och frisk och välbyggd så skall du inte ha några problem mot en lättviktig (90kg) gammal gubbe som jag. Dessutom så har jag några små jäkla frökenhänder så jag kan knappast påstå att jag har tryck i händerna direkt.

/Göran

finndahl skrev:
mera gröt ne lille vännen har nog lite mer tryck i bitarna än du !

Nu blir jag nästan lite rädd för dig Göran smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
FugitivE BMW Power
27 februari 2006 · 2 362 Inlägg

måste faktiskt hålla med Chrizz där sad

BMW, bogsering med wire :/
Mr_diesel
28 februari 2006 · 43 Inlägg

det är bara att dra rakt upp uta bara H-Vete... dom sitt som f*n men när man få lös dom få man passa huvudet så man inte dra till sej själv över käften=) *en kompis blödde lite näsblod=) skratta riktigt gott=P*

turbotompa fritidsprofessor
9 juni 2007 · 1 197 Inlägg

Lite gammal tråd här, men ja livar upp den igen då..

Så det är alltså bara att ta i ordentligt och dra rakt upp??

När man väl får loss den hur blir de då, följer damasken med eller bara själva knoppen??

Och sista frågan; ungefär hur grov och lång är spaken där knoppen suttit? så man kan köpa/tillverka en knopp som man vet kommer passa...

mvh//tompa

TobbeTT
10 juni 2007 · 948 Inlägg

turbotompa skrev:
Lite gammal tråd här, men ja livar upp den igen då..

Så det är alltså bara att ta i ordentligt och dra rakt upp??

När man väl får loss den hur blir de då, följer damasken med eller bara själva knoppen??

Och sista frågan; ungefär hur grov och lång är spaken där knoppen suttit? så man kan köpa/tillverka en knopp som man vet kommer passa...

mvh//tompa

hmm var inte länge sen man hade lös hela spaken tänkte om du kapar så långt upp på spaken du kan sen svetsa på nån rör bit i den längden du vill ha och sen på med vilken knopp du vill? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang