Vibrationer i 100+ vid inbromsning

Maccun
24 maj 2016 · 3 Inlägg

Tjena!

Köpte en scirocco i fredags och i lördags märker jag att när jag bromsar i 100+ vibrerar hela bilen och mer ju hårdare jag bromsar, tror även att ett hjullager är kasst då jag hör den typen av ljud i bilen.
Vad kan jag göra för att själv slippa att betala då problemen uppenbart funnits vid köp?

Mvh Marcus

Cupra Born "Cuppish" (2022)
Mew
24 maj 2016 · 2 160 Inlägg

Köpte du den privat eller av bilhandlare?

Maccun
24 maj 2016 · 3 Inlägg

Mew skrev:
Köpte du den privat eller av bilhandlare?

Bilhandlare, snackade med säljaren igen efter att jag var hos VAG med den. Han skulle snacka med sin chef men han var nästan säker på att det inte är något dom kommer stå för då det är vanligt slitage..

Cupra Born "Cuppish" (2022)
3milius
24 maj 2016 · 296 Inlägg

Det är en begagnad bil?

Bromsskivorna är skeva hur som helst.
Någon som eldat på dem rejält och sedan stått med beläggen i kontakt med skivan.

Du kanske kan förhandla dig till ett gratis byte av skivor och det som behövs medans du står för materialkostnad?

jaka54
25 maj 2016 · 5 733 Inlägg

Hej!
Visst kan det vara bromsskivorna men först skulle jag byta bromsslangarna fram  och samtidigt byta bromsvätska.
Har du köpt bilen privat finns inget att göra utan det blir att rulla upp ärmarna och göra jobbet själv, villket bara är kul!wink

Maccun
25 maj 2016 · 3 Inlägg

3milius skrev:
Det är en begagnad bil?

Bromsskivorna är skeva hur som helst.
Någon som eldat på dem rejält och sedan stått med beläggen i kontakt med skivan.

Du kanske kan förhandla dig till ett gratis byte av skivor och det som behövs medans du står för materialkostnad?

Det är en 2013 som gått 6000 Mil, ringde konsumentverket idag och fick lite råd så detta ska lösas på bilföretagets bekostnad får jag hoppas! smile

Cupra Born "Cuppish" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang