KW Dcc coilovers, någon som provat dom?

Turbo_Henka
17 juni 2016 · 17 Inlägg

Jag sitter och har funderingar på att sänka min scirocco. Har då tittat på Kw Dcc-Coilovers? Dom är rätt dyra, men jag har då hittat att D2 suspension har coilovers som man kan köpa till manipuleringsbox till. Dom är ca halva priset mot KW. Har även hittat att BSR säljer eibach väghållningskit, och man kan då köpa med en sån där liten Box som avaktiverar Dcc, så att man inte får en massa felkoder. Har kollat runt här lite och det verkar som om nästan alla kör sänkningsfjädrar, men coilovers sänker ju lite mer beroende på vilka man köper. Finns det någon som köpt nåt av dessa?

Soulman
17 juni 2016 · 1 271 Inlägg

Jag har sett på VW Vortex att många kör med KW v2 och v3 och verkar väldigt nöjda med komfort och handling.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
aakesson
17 juni 2016 · 812 Inlägg

Turbo_Henka skrev:
Jag sitter och har funderingar på att sänka min scirocco. Har då tittat på Kw Dcc-Coilovers? Dom är rätt dyra, men jag har då hittat att D2 suspension har coilovers som man kan köpa till manipuleringsbox till. Dom är ca halva priset mot KW. Har även hittat att BSR säljer eibach väghållningskit, och man kan då köpa med en sån där liten Box som avaktiverar Dcc, så att man inte får en massa felkoder. Har kollat runt här lite och det verkar som om nästan alla kör sänkningsfjädrar, men coilovers sänker ju lite mer beroende på vilka man köper. Finns det någon som köpt nåt av dessa?

Har själv KW Street comfort coilovers till min Audi. Köpte dom direkt från KW i tyskland och då blev det ca 2000 kr billigare. Riktigt nöjd med dom. Dock så har jag inte DCC versionen

Turbo_Henka
11 juli 2016 · 17 Inlägg

OK, en annan fraga ar da, ska man da kopa pillowball topmounts om man sanker minst 60 mm?? D2 Coilovers sanker mellan 60-100mm!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang