Kan man sätta in egen AC?

ennigma
11 juni 2007 · 8 Inlägg

Har precis köpt en Audi 100 (as fin!) men i denna sommar värme saknar jag AC...kan man få tag på ett AC packet någonstans och mecka i...eller är detta helt omöjligt?

Om det är möjligt...ska man försöka fixa från en skrot, har hört att någon del av AC systemet pajar om det står stilla för länge...eller har jag fel?

evilmaster
11 juni 2007 · 385 Inlägg

Det ska gå att sätta i ett ac system, finns både universal och original system för det.
Hur svårt det är vet jag inte, men alla som inte har tummen mitt i handen bör nog klara av det.

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ennigma
11 juni 2007 · 8 Inlägg

Var kan man köpa såna system och vad kostar dom?

evilmaster
11 juni 2007 · 385 Inlägg

ennigma skrev:
Var kan man köpa såna system och vad kostar dom?

Det var ett bra tag sen jag hade min Audi 100, men jag vet att det fanns då och bör finnas fortfarande... Frågan är bara vart jag hittade det. hmm

Ett komplett AC-system kostar iaf 1000kr på returbilen.se. Ring å snacka med dom? smile

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
jocke_gronberg
11 juni 2007 · 4 586 Inlägg

måste vara mkt jobb att få in det inte bättre att byta bil eller så kanske du är en som gillar att skruva så är det bara att ha några timmar ledigt å sätta igång

evilmaster
11 juni 2007 · 385 Inlägg

jorre83 skrev:
måste vara mkt jobb att få in det inte bättre att byta bil eller så kanske du är en som gillar att skruva så är det bara att ha några timmar ledigt å sätta igång

Vad är det med folk som säger att man ska byta bil?!
Det verkar vara ett universal-svar på alla frågor! Frågar han om man kan sätta in AC så bör han väl vara beredd på att det är en hel del jobb, annars hade han väl inte ens funderat på det?

Somliga gillar faktiskt att modifiera, mecka och förbättra något till det bättre.. Andra köper färdiga saker.

Är man händig så sparar man dessutom en jäkla massa pengar på att göra saker själv.

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ennigma
11 juni 2007 · 8 Inlägg

jorre83 skrev:
Somliga gillar faktiskt att modifiera, mecka och förbättra något till det bättre.. Andra köper färdiga saker.

Är man händig så sparar man dessutom en jäkla massa pengar på att göra saker själv.

Exakt smile

Byta bil är inget alternativ...bilen är så fin så antingen kör jag utan AC dom närmsta åren eller så meckar jag in en egen....kul o mecka oxå smile

Tack för svaren, ska kolla upp returbil!

evilmaster
11 juni 2007 · 385 Inlägg

ennigma skrev:

jorre83 skrev:
Somliga gillar faktiskt att modifiera, mecka och förbättra något till det bättre.. Andra köper färdiga saker.

Är man händig så sparar man dessutom en jäkla massa pengar på att göra saker själv.

Exakt smile

Byta bil är inget alternativ...bilen är så fin så antingen kör jag utan AC dom närmsta åren eller så meckar jag in en egen....kul o mecka oxå smile

Tack för svaren, ska kolla upp returbil!

Såg precis att du bor i Perstorp, då har du ju närma till båda Returbilsställena. smile Perfekt ju!
Vad är det för motor i din pärla, och när får vi se bilder? big_smile

Kolla gärna in min krockade Audi 100, så får du se hur du inte ska göra.. Hahahah

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ennigma
11 juni 2007 · 8 Inlägg

Det är 2.0E vilket är perfekt för mig! Har precis börjat jobba i malmö och pendlar....har inte råd att köpa en nyare bil men ville ändå ha en bekväm och  tyst bil så audi 100 lät som ett bra val. Köpte den av en kompis som har pedant skött den...det var hans första bil!

evilmaster
11 juni 2007 · 385 Inlägg

ennigma skrev:
Det är 2.0E vilket är perfekt för mig! Har precis börjat jobba i malmö och pendlar....har inte råd att köpa en nyare bil men ville ändå ha en bekväm och  tyst bil så audi 100 lät som ett bra val. Köpte den av en kompis som har pedant skött den...det var hans första bil!

Mer komfort i förhållande till pengar är nog svårt att hitta.. Bara AC som saknas då wink

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang