Hydramatic läckage vid back.

jeppando
19 juni 2016 · 56 Inlägg

Som sagt i rubriken ( en 60 tals oldsmobile sitter lådan i). Läckaget började dock när jag skulle backa in bilen i uppförsbacke. Läckaget upphörde dock när jag tog ut han på en repa igen. Men jag vill ju ha svar på varför han pissade ut olja, försökte se vart det kunde kommit från men det var rätt sölit under. Någon som haft liknande?

Volvo 144 "Fluffen" (1967)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juni 2016 · 14 058 Inlägg

jeppando skrev:
Som sagt i rubriken ( en 60 tals oldsmobile sitter lådan i). Läckaget började dock när jag skulle backa in bilen i uppförsbacke. Läckaget upphörde dock när jag tog ut han på en repa igen. Men jag vill ju ha svar på varför han pissade ut olja, försökte se vart det kunde kommit från men det var rätt sölit under. Någon som haft liknande?

Har du kollat bussningen/o-ringen där oljestickan går ner i lådan?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
jeppando
19 juni 2016 · 56 Inlägg

Vettemannen skrev:

jeppando skrev:
Som sagt i rubriken ( en 60 tals oldsmobile sitter lådan i). Läckaget började dock när jag skulle backa in bilen i uppförsbacke. Läckaget upphörde dock när jag tog ut han på en repa igen. Men jag vill ju ha svar på varför han pissade ut olja, försökte se vart det kunde kommit från men det var rätt sölit under. Någon som haft liknande?

Har du kollat bussningen/o-ringen där oljestickan går ner i lådan?

/Benny

Som nämnt så slutade den läcka när jag gjort rent och tog han på en runda igen. Men jag ska hålla utkik där. Jag tycker det bara var så skumt att han sprutade ut olja helt plötsligt för att sedan sluta.

Blir trycket högre i lådan vid belastning/back?

Volvo 144 "Fluffen" (1967)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juni 2016 · 14 058 Inlägg

jeppando skrev:

Vettemannen skrev:

jeppando skrev:
Som sagt i rubriken ( en 60 tals oldsmobile sitter lådan i). Läckaget började dock när jag skulle backa in bilen i uppförsbacke. Läckaget upphörde dock när jag tog ut han på en repa igen. Men jag vill ju ha svar på varför han pissade ut olja, försökte se vart det kunde kommit från men det var rätt sölit under. Någon som haft liknande?

Har du kollat bussningen/o-ringen där oljestickan går ner i lådan?

/Benny

Som nämnt så slutade den läcka när jag gjort rent och tog han på en runda igen. Men jag ska hålla utkik där. Jag tycker det bara var så skumt att han sprutade ut olja helt plötsligt för att sedan sluta.

Blir trycket högre i lådan vid belastning/back?

Vet faktiskt inte det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang