Billig lackerare i Göteborgsområdet?

JoQ
23 augusti 2016 · 203 Inlägg

Hej,

Vill byta till M-sport front på min BMW F30, har hittat en prisvärd kofångare som är helt ny och kommer primad och klar.
http://www.modbargains.com/zoom_img/_1383827240.jpg

Behöver dock lackeras i BMW's Alpine White.

Det enda priset jag har fått hittills är 3500kr, vilket är i överkant då det inte är något förarbete på delen.

Kan ni rekommendera någon prisvärd lackerare?

Tack!

BMW 328i "F30" (2013)
zzr94092
23 augusti 2016 · 4 391 Inlägg

inget förarbete?, den måste mattas ner lite innan lack,,och priset är väl vad det kostar,

it_mutt Avstängd
23 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Skulle nog påstå att det där är inget tokhögt pris om det är med kvitto (fine, det är inget superbra pris heller). Vet folk som betalat betydligt mer än så för "samma jobb".

Bidrar väl dock iofs inte det minsta till jakten på en billig lackerare.

För trådens skull kan jag ju dock ställa en fråga till TS; vad klassar du som "Göteborgsområdet"? Dvs; hur långt kan du tänka dig att åka?

Senast redigerat av it_mutt (23 augusti 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
turbodeath
23 augusti 2016 · 2 452 Inlägg

anlackcenter i angered prata med erwin....lovar blir billigare än 3500 o hälsa från edvard....finns på spadegatan 8

döden kommer tillbaka
JoQ
23 augusti 2016 · 203 Inlägg

zzr94092 skrev:
inget förarbete?, den måste mattas ner lite innan lack,,och priset är väl vad det kostar,

Det är väl dock inte mycket till förarbete? Jämfört med något som är skadat och behöver spacklas osv?

it_mutt skrev:
Skulle nog påstå att det där är inget tokhögt pris om det är med kvitto (fine, det är inget superbra pris heller). Vet folk som betalat betydligt mer än så för "samma jobb".

Bidrar väl dock iofs inte det minsta till jakten på en billig lackerare.

För trådens skull kan jag ju dock ställa en fråga till TS; vad klassar du som "Göteborgsområdet"? Dvs; hur långt kan du tänka dig att åka?

Nej, det är inte så tokhögt pris. Men mer än vad jag tycker det är värt för att byta en front till en annan. Delen kostar ju en del också.

Upp till Kungälv, ner till Kungsbacka, den omkretsen ungefär.

turbodeath skrev:
anlackcenter i angered prata med erwin....lovar blir billigare än 3500 o hälsa från edvard....finns på spadegatan 8

Tack för tipset, ska kolla med dem.

BMW 328i "F30" (2013)
Nordea
23 augusti 2016 · 27 Inlägg

köper du delen från schmeidmann eller bmw så kan du få den lackad o klar direkt över disk.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang