Kopplingsproblem Bmw 323 2,5l 24V

nixon89 klabbarpan
12 juni 2007 · 3 041 Inlägg

Som tråden antyder har jag ( farsan) fått problem med kopplingen, i fredags kväll när jag skulle köra till jobbet, så försvan "trycket" i pedalen, allt vad koppling försvan.
För att kunna koppla så behöver man pressa pedalen ända ner i botten, och där har man ytterst liten kopplings yta.

Någon som vet vad felet kan vara? Brännd koppling? Trasig slavcylinder?

Komm med förslag, måste fixas i helgen!

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
response Studerande
12 juni 2007 · 463 Inlägg

Har ni kollat så att det är tillräckligt med bromsvätska?
Har ni luftat systemet?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
nixon89 klabbarpan
12 juni 2007 · 3 041 Inlägg

Yes, har kollat vätskan sammt provat att lufta systemet, men inget resultat, felet består. kanske är det en läcka vid slaven?

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
response Studerande
12 juni 2007 · 463 Inlägg

Bromssystemet på min bil läcker vid slaven (beställt ny idag), men den fungerar fint i ett tag när man har fyllt på och luftat... Sedan så åker bara pedalen ner i botten och stannar där, men som sagt: det fungerar ett tag. Det borde göra det på din bil också ifall det bara läcker lite.
Blir det en pöl under bilen då? Annars så kanske det är själv kopplingen som har gått...

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
dalldall
12 juni 2007 · 97 Inlägg

man får vara noga när man lufta, och göra det lite med pedalen i olika läge, bäst att göra det med lite tryck i systemet istället för med foten! ibland jävlas det lite, men till slut går det.

BMW 535 (1988)
nixon89 klabbarpan
12 juni 2007 · 3 041 Inlägg

Mjoda jag har testat det som ni skriver, misstänker att det antagligen är en bränd koppling. pedalen är som vanligt fast man får pressa den fullt i botten för reaktion, sen har du kanske 1 cm rörelse från botten och ut, däremellan är allt var koppling där är...

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang