Få bort en "bult/skruv"

Akka
13 juni 2007 · 1 174 Inlägg

Tja
Tänkte trycka på en ny dämpare idag på min opel, så går jag under ska lossa på rörklammen å trycka på den nya, men så märkte jag bulten e fan STEN HÅRD dragen (plus rost) så tar 5-56 å duschar ner den en gång varje kvart å efter en timma försöker jag igen den rör sig fan inte en millimter!

Så hur fan ska jag göra vill hällst ej kapa något finns det något annat medel lr? Hjälp mig!

Akka
13 juni 2007 · 1 174 Inlägg

snälla någon!

wannabe1
13 juni 2007 · 102 Inlägg

värm bulten med gassvets

FULLGAS Mångsysslare
13 juni 2007 · 303 Inlägg

dra tills skiten går av funkar gör fint, men se till att köpa nya bara , dom rostar alltid sönder
du drar åt rätt håll antar ja ???

Senast redigerat av FULLGAS (13 juni 2007)

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
rideharddiefree Höbonde
13 juni 2007 · 228 Inlägg

En liten rörtång?!big_smile Eller så sågar du av den eller med hjälp av svetsen men det ville du ju inte men inte så svårt att få tag i nya rörklammer, bara att åka till skroten och plocka några!smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
JonasPLind
13 juni 2007 · 820 Inlägg

Plocka fram borrmaskinen ochborra sönder skruven kanske?

markholm
13 juni 2007 ·

Förläng verktyget med en rörbit eller liknande? Bara att trä utanpå, så får du lite mer hävkraft. Se bara till att du inte sitter/ligger för nära om du slinter eller att bulten lossnar.

Lycka till!

Mvh Björn

Akka
13 juni 2007 · 1 174 Inlägg

Tack för all hjälp! ska hissa upp bilfan i morgon så kanske ma nfår mera kraft då å sedan förlänga spärrskaftet lite! om inte det funkar så blire att såga tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang