zleepy
Trucker
9 december 2016
· 1 392 Inlägg
Finns även många dumsnåla människor som byter ENBART kamrem och låter den gamla slitna vattenpumpen sitta kvar...
Blir bra när den gamla vattenpumpen med 10-15k mil på sig, när den är van vid en "slapp" rem och så monteras en ny tajt rem och vips är den gamla pumpen utsliten och börjar läcka vatten, oj... dags och byta vattenpump PLUS kamrem... IGEN...
Så dessa byts tillsammans, oavsett vad en verkstad säger, allt annat är komplett idiotiskt.. men självklart, verkstäder vill gärna fortsätta ta betalt för nya jobb...
Kollade pris hos volvo på min fd V70, hos Volvo så var Kamrem ETT jobb och Vattenpump ETT jobb, dvs det blev dubbla kostnader, trots att man har pumpen tillgänglig när remmen är av, nejdå... svindyrt blev det, frågade mekonomen och dom sa att vattenpumpen -alltid- byts med kamrem, PUNKT och dom tog halva priset av volvo... Tänk alla stackars som går på "märkesverkstadens" rekommendation (ej byta V-pump för det behövs inte)...
Så skönt att du gör både och samtidigt
Nothing but
Rock 'n' Roll :)