Vad är det för skruv?

fredand44
17 december 2016 · 6 Inlägg

Hej!
Har en polo från 2000 som måste byta hjulcylindern.

Skruven som håller den i skölden trodde jag var en torx.
Köpte en torx bits 27:a på mekonomen men den gick runt.
Lyckades få en bild och nu tycker jag det ser ut som en Insex. Attans fattar inte hur jag ska lägga upp bilder här.

Prövade en 4mm Insex bits men den tycks vara för liten. Men en 5mm är för stor. Nu har jag tyvärr misshandlat den lite men kan det vara en 4,5mm Insex bits tro? Finns det eller kan det finnas amerikanska mått som man ska leta efter?
Det är skapligt trångt där i hjulhuset, men om jag nu pajat skruven så man inte får något fäste med någon bits alls, har ni då något tips hur man får loss den? Borra ser lite tight ut.
/Fredrik

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 december 2016 · 14 082 Inlägg

fredand44 skrev:
Hej!
Har en polo från 2000 som måste byta hjulcylindern.

Skruven som håller den i skölden trodde jag var en torx.
Köpte en torx bits 27:a på mekonomen men den gick runt.
Lyckades få en bild och nu tycker jag det ser ut som en Insex. Attans fattar inte hur jag ska lägga upp bilder här.

Prövade en 4mm Insex bits men den tycks vara för liten. Men en 5mm är för stor. Nu har jag tyvärr misshandlat den lite men kan det vara en 4,5mm Insex bits tro? Finns det eller kan det finnas amerikanska mått som man ska leta efter?
Det är skapligt trångt där i hjulhuset, men om jag nu pajat skruven så man inte får något fäste med någon bits alls, har ni då något tips hur man får loss den? Borra ser lite tight ut.
/Fredrik

Eller tum kanske!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
17 december 2016 · 10 388 Inlägg

fredand44 skrev:
Hej!
Har en polo från 2000 som måste byta hjulcylindern.

Skruven som håller den i skölden trodde jag var en torx.
Köpte en torx bits 27:a på mekonomen men den gick runt.
Lyckades få en bild och nu tycker jag det ser ut som en Insex. Attans fattar inte hur jag ska lägga upp bilder här.

Prövade en 4mm Insex bits men den tycks vara för liten. Men en 5mm är för stor. Nu har jag tyvärr misshandlat den lite men kan det vara en 4,5mm Insex bits tro? Finns det eller kan det finnas amerikanska mått som man ska leta efter?
Det är skapligt trångt där i hjulhuset, men om jag nu pajat skruven så man inte får något fäste med någon bits alls, har ni då något tips hur man får loss den? Borra ser lite tight ut.
/Fredrik

Nej det är ingen tumstorlek eller "uddastorlek". Det mest troliga är bara att där är skit (i någon valfri form) och att du får "jobba in" ex.vis 5:ans insex

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Utmarks-Loke
17 december 2016 · 5 896 Inlägg

Läge att banka in en något för stor torx och sedan byta skruven. När spåren i torx och insex blir slitna är skruven kass.

fredand44
18 december 2016 · 6 Inlägg

Tackar för alla svar!
Japp en inbankad T30 gjorde susen!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang