Volvo 244 försöker kasta mig av vägen efter bromsning

dumfrog
17 januari 2017 · 88 Inlägg

Jahapp. I brist på annat så bytte jag servolja och häktade på den nya remmen, gav mig ut på en provtur och nu känner jag ingenting. Bilen är som innan fälgbyge och fjäderkapning.

Jag är ytterst osäker på om servons BORTFALL har orsakat det här, eller om servons FUNKTION har maskerat det.

Det enda som händer nu när man ställer sig på bromsarna är att ratten rör sig ~15 grader åt hållet man svänger åt och sen står den blickstilla medans man glider.

Känner dock en vibration i ratten PRECIS som om jag skulle haft ABS. Låter likadant med.

Bilen känns inte alls lika spårig och vibrerar inte alls 0-100. Snabbare törs jag inte köra förens jag vet vad felet är.

Senast redigerat av dumfrog (17 januari 2017)

Djo
18 januari 2017 · 10 157 Inlägg

dumfrog skrev:
Jahapp. I brist på annat så bytte jag servolja och häktade på den nya remmen, gav mig ut på en provtur och nu känner jag ingenting. Bilen är som innan fälgbyge och fjäderkapning.

Jag är ytterst osäker på om servons BORTFALL har orsakat det här, eller om servons FUNKTION har maskerat det.

Det enda som händer nu när man ställer sig på bromsarna är att ratten rör sig ~15 grader åt hållet man svänger åt och sen står den blickstilla medans man glider.

Känner dock en vibration i ratten PRECIS som om jag skulle haft ABS. Låter likadant med.

Bilen känns inte alls lika spårig och vibrerar inte alls 0-100. Snabbare törs jag inte köra förens jag vet vad felet är.

En bil som ska ha servo men som den inte fungerar på är inge roligt fordon att köra och om det fungerar som det ska nu hade jag inte oroat mig utan kört vidare.

och nej kapade fjädrar som ligger som dom ska i skålarna och som spänns ihop vid montering är ingen trafikfara.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang