Volvo S80 2.5T -07: Göra den lite gubbiga bilen mer ungdomlig

Då var det dags att börja göra i ordning bilen så man själv vill ha den :) Jag har ägt bilen sedan våren 2012 och till en början var det bara sjukt skönt att bara ha en bil igen. Men sedan slog något slint i huvudet (som vanligt). Klart man ska börja pilla på den :)
  • 108 Följare
  • 262 940 Visningar
  • Projektet avslutat 16 juni 2018
nyller BMW 335D E91
12 februari 2017 · 1 399 Inlägg

pulchi skrev:

nyller skrev:

pulchi skrev:

Haha, så jävla fula så det är ju inte sant big_smile

Duger över vintern iaf big_smile Mina är inte så jävla vacker heller xD Btw, har en du läpp på fronten idag?

Haha jo, dom får funka vintertid big_smile

Nope, spoilern i nederkant har alltid sett ut sådär. Ska väl till rätt vinkel för att den ska synas dock, den är rätt anonym för det mesta smile

Ok, du har inte funderat på att nån universal läpp eller nå? big_smile

pulchi
12 februari 2017 · 640 Inlägg

nyller skrev:
Ok, du har inte funderat på att nån universal läpp eller nå? big_smile

Många gånger smile Formen nedtill blir så jädra konstig när man börjar komma närmare hjulhuset bara. Så är lite osäker på hur man skulle sätta den.

nyller BMW 335D E91
12 februari 2017 · 1 399 Inlägg

pulchi skrev:

nyller skrev:
Ok, du har inte funderat på att nån universal läpp eller nå? big_smile

Många gånger smile Formen nedtill blir så jädra konstig när man börjar komma närmare hjulhuset bara. Så är lite osäker på hur man skulle sätta den.

#Brasvenskaosv Fronten hade nog blivit lite argare iaf big_smile

Djo
12 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Ja sommar skulle vara skönt åker på plåt med navkapsel så var glad för dina alu iallafall wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
pulchi
12 februari 2017 · 640 Inlägg

nyller skrev:

pulchi skrev:

nyller skrev:
Ok, du har inte funderat på att nån universal läpp eller nå? big_smile

Många gånger smile Formen nedtill blir så jädra konstig när man börjar komma närmare hjulhuset bara. Så är lite osäker på hur man skulle sätta den.

#Brasvenskaosv Fronten hade nog blivit lite argare iaf big_smile

Det hade den absolut blivit smile

Djo skrev:
Ja sommar skulle vara skönt åker på plåt med navkapsel så var glad för dina alu iallafall wink

Haha, det skulle jag orka leva med big_smile

Djo
12 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Hoppas jag har råd till nästa vinter och köpa däck till orginal 17 tums fälgarna smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
pulchi
12 februari 2017 · 640 Inlägg

Djo skrev:
Hoppas jag har råd till nästa vinter och köpa däck till orginal 17 tums fälgarna smile

Spelar ingen roll hur mycket pengar man tjänar, man har aldrig råd med allt man vill ändå big_smile

Kör ju 16" på vintern nu. Skulle lätt vilja upp på 18". Men 18" vinterdäck till den här tunga bilen är ju tyvärr inte gratis..

Djo
12 februari 2017 · 10 157 Inlägg

pulchi skrev:

Djo skrev:
Hoppas jag har råd till nästa vinter och köpa däck till orginal 17 tums fälgarna smile

Spelar ingen roll hur mycket pengar man tjänar, man har aldrig råd med allt man vill ändå big_smile

Kör ju 16" på vintern nu. Skulle lätt vilja upp på 18". Men 18" vinterdäck till den här tunga bilen är ju tyvärr inte gratis..

Haha nej det är ju så sen beror det på hur många andra utgifter man har och jag köpte led ramp istället då jag hade fräscha 16 tums plåtisar med däck som följde med bilen så dom fick gå denna vinter.

Förstår det mycket vill alltid ha mer wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
pulchi
26 februari 2017 · 640 Inlägg

Känner ni igen känslan när man snöar in på en idé och inte riktigt kan släppa den?

Well, det hände mig nu. 20" hjul blev beställda idag big_smile Vilka det blev tänkte jag vänta med att avslöja tills jag kan visa en bild på dom smile

Djo
26 februari 2017 · 10 157 Inlägg

pulchi skrev:
Känner ni igen känslan när man snöar in på en idé och inte riktigt kan släppa den?

Well, det hände mig nu. 20" hjul blev beställda idag big_smile Vilka det blev tänkte jag vänta med att avslöja tills jag kan visa en bild på dom smile

Gött det big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 februari 2017 · 2 571 Inlägg

Spännande! big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
pulchi
15 mars 2017 · 640 Inlägg

Börjar komma hem lite grejer smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164940/164940-6292aca5f37a8705e75dd7bb32adc2cd.jpg
Nya bromsskivor runtom.

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164940/164940-ae3fdade32077209299039cf4f99940c.jpg
Nya bromsbelägg runtom som legat hemma här sen i höstas, ska bytas samtidigt som skivorna big_smile När det blir gjort ska det även bytas kamrem och lite andra smågrejer under huven.

Bestämde mig också för att prova lite nya grejer. Någon annan som provat Chemical Guys produkter och har några åsikter om det? smile Ska även passa på att smacka i nya LED-moduler till regskyltsbelysningen när jag orkar big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164940/164940-f637d7da28e0d7e7d98be507c610fbb6.jpg

Senast redigerat av pulchi (15 mars 2017)

pulchi
15 mars 2017 · 640 Inlägg

Sen var det fälgarna ja.. Förväntad leverans i slutet på mars sad

Djo
15 mars 2017 · 10 157 Inlägg

Trevligt med nya bromsar smile

Ja men då kommer ju fälgarna lagomt tills det är dax att byta till somarskor smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
FreddieL
15 mars 2017 · 278 Inlägg

Ja... köpa grejer är lätt... drömma är lättare... tänk vad mycket man fått gjort om man inte satt o grottade ned sig på bilsiter och tuningsidor...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
pulchi
15 mars 2017 · 640 Inlägg

Djo skrev:
Trevligt med nya bromsar smile

Ja men då kommer ju fälgarna lagomt tills det är dax att byta till somarskor smile

Hade velat ha sommarsulor nu dock big_smile

FreddieL skrev:
Ja... köpa grejer är lätt... drömma är lättare... tänk vad mycket man fått gjort om man inte satt o grottade ned sig på bilsiter och tuningsidor...

Tänk vad mycket pengar man skulle ha kvar om inte annat big_smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 mars 2017 · 2 571 Inlägg

Är jag dement eller har jag helt missat nya fälgar till bettan?! Vad blir det för några?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
pulchi
16 mars 2017 · 640 Inlägg

hyrbil skrev:
Är jag dement eller har jag helt missat nya fälgar till bettan?! Vad blir det för några?

Du är nog dement ja smile Du kommenterade i alla fall "Spännande!" på det smile

Tänkte vänta med att visa en riktig bild tills jag fick hem dom, men det lär ju dröja. Är i alla fall en uppsättning kopior på Volvos Bor, fast i blanksvart istället för antracit. Skodda med Hankook K117 235/35/20 smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 mars 2017 · 2 571 Inlägg

Se på fan. big_smile
Och nu blev jag avis, har många gånger under vintern funderat på ifall man inte ska ta smällen och sälja Dotzen billigt och hosta upp resten för ett par Bor, förbannat snygga fälgar.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
pulchi
16 mars 2017 · 640 Inlägg

Jag har inte ens försökt sälja mina Dotz än big_smile Lite dumt att beställa nya innan kanske, men det är ju bara pengar wink

Jo, dom är riktigt snygga. Har sett lite bilder på svarta S80 med 19" Bor och det ser ju helt superbt ut. Så hoppas det ser bra ut på min också sen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang