Vad gör Audi till ett så bra märke?

jay-ce
20 juni 2007 · 12 Inlägg

lite påpekanden, gällande att de flesta liknar varandra idag är pga att det är svårt o få en ny design som oxå håller i dagens marknad så de flesta går hand i hand, men ändå, nu när jag väl fått min quattro, kommer jag alltid ha detta märke i framtiden oxå... så jäkla nöjd... ;-)

Eisenhut
20 juni 2007 · 1 827 Inlägg

Har haft:
Audi 100 2.3 -89 (underbar motor)
Audi 90 2.3 -88
Audi 80 2.8 -93

90an och 100an var klockrena bilar, 100an rullade i familjen sen ny och hade gått 37k mil när vi sålde den och vi hade aldrig problem med den förutom lite elfel, 90an hade jag bara ett halvår men samma där. 80an var väldigt si och så, mer elfel än i den bilen kan man leta länge efter, men detta kände man även igen från dom andra modellerna bara det att det var mindre elektronik i dom äldre modellerna.

Summa, skitfina bilar som ger ett bra kvalitétsintryck, men som tyvärr lider av svåra elfel. I fortsättningen köper jag hellre bilar som är kvalité men inte nödvändigtvis känns så, istället för tvärtom.

Senast redigerat av Eisenhut (20 juni 2007)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
bumpe Lastbilsmekaniker
20 juni 2007 · 3 878 Inlägg

Nya AUDI är väldigt trevliga att åka i/köra...
Dock ska man helst vara helt tekniskt okunnig och ha den som tjänstebil...
Svårskruvat och dyrt...

Persson_s40
20 juni 2007 · 16 Inlägg

Tur att dom använder svenska haldex då smile

Mäki Långsam Perfektionist
20 juni 2007 · 4 800 Inlägg

bumpe skrev:
Nya AUDI är väldigt trevliga att åka i/köra...
Dock ska man helst vara helt tekniskt okunnig och ha den som tjänstebil...
Svårskruvat och dyrt...

Eller helt enkelt veta vad man vill. Då går allt att skruva med mer eller mindre wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Karlzzon The One Evolution
20 juni 2007 · 1 627 Inlägg

Audis quattro är underbar bara gasa

Fäll ner pungen och landa
golf88
20 juni 2007 · 956 Inlägg

Som sagt..Audi är sköna att åka/köra , snygga modeller,Håller fint...
gillar audi skarpt..även fast jag aldrig haft någon själv--Men morsan och farsan har haft..Och så har syrrans kille haft...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Datsuntok Datsunfrälst
20 juni 2007 · 65 Inlägg

Dom flesta modellerna är ju rätt snygga.. men särskilt sköna att åka i vet ja inte..

Stream Statstjänsteman
20 juni 2007 · 125 Inlägg

De tre tyskarna ligger enligt mig i topp när det handlar om teknik, design och prestanda som verkligen går att utnyttja. Om man sedan väljer Audi, BMW eller MB är väl upp till var och en.

För mig handlar det om att Audi är en kompromiss mellan körglädje, prestanda, komfort och status. Den sticker ut lite så där lagom (om man nu inte köper en RS-modell förstås).

Jag har levt med Audi sedan 1988 då farsan köpte sin första 100 2.3 -88B vilket lyft jämfört med motsvarande Volvo av samma årsmodell.

Jag har sedan ägt tre Audisar men har vid varje byte kollat motsvarande tysk konkurent, dvs innan jag köpte trenollan provade jag BMW 530I och en MB E320 avantarde och kände att den bästa kompromissen som nämns ovan gav fördel till Audi för mig.

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang