Det här med släckta baklysen...

volvo245amazon
8 januari 2018 · 110 Inlägg

En massa inlägg om en skitsak.....
Bara tänd ljuset då det är lag på det - svårt?

Cupra_
8 januari 2018 ·

volvo245amazon skrev:
En massa inlägg om en skitsak.....
Bara tänd ljuset då det är lag på det - svårt?

Ja, för att vissa köper bil utan att förstå sig på hur den funkar.. De fattar inte att de handgripligen behöver slå på ljuset. För att deras bil saknar fungerande automatik eller för att de ställt vredet/spaken i fel läge.

volvo245amazon
8 januari 2018 · 110 Inlägg

är väl ganska enkelt att vrida på strömbrytaren?
eller att läsa sin instruktionsbok....

caromania Forummoderator
8 januari 2018 · 9 296 Inlägg

volvo245amazon skrev:
är väl ganska enkelt att vrida på strömbrytaren?
eller att läsa sin instruktionsbok....

Uppenbarligen inte eftersom så många kör runt med släckta bakljus även nattetid, därav trådens uppkomst. Ett riktigt gissel är det. Frekvensen på folk som inte begriper bättre är säkert lika i hela landet men eftersom trafiken är betydligt tätare i Stockholm så betyder det att det Dräller av bilar med släckta lampor här. Och eftersom det är gatljus överallt så märker inte kretinerna detta.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 januari 2018 · 14 066 Inlägg

caromania skrev:

volvo245amazon skrev:
är väl ganska enkelt att vrida på strömbrytaren?
eller att läsa sin instruktionsbok....

Uppenbarligen inte eftersom så många kör runt med släckta bakljus även nattetid, därav trådens uppkomst. Ett riktigt gissel är det. Frekvensen på folk som inte begriper bättre är säkert lika i hela landet men eftersom trafiken är betydligt tätare i Stockholm så betyder det att det Dräller av bilar med släckta lampor här. Och eftersom det är gatljus överallt så märker inte kretinerna detta.

En sak jag har märkt är att det är fler utan baklysen på kvällen mot vad det är på morgonen trots att det är minst lika mörkt vid båda tillfällena. Kan det vara så att många kört på dagen men tänker inte på att det blir mörkare och att det behövs full belysning. Oavsett så är detta ett väldigt gissel!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
simlar
8 januari 2018 · 5 528 Inlägg

volvo245amazon skrev:
är väl ganska enkelt att vrida på strömbrytaren?
eller att läsa sin instruktionsbok....

Tydligen är instruktionsboken en mystisk sak bland de flesta bilägare. Oftast i helt oöppnat skick i de flesta bilar.
Får ofta in bilar på verkstan med "problem" för att kunderna ej läser i instruktionsboken hur bilen fungerar, även många som verkar tycka det är enklare att boka tid på verkstad med 3veckors väntetid istället för att spendera några minuter med att läsa instruktionsboken för småsaker som att t.ex nolla däcktrycksindikeringen efter däckskifte.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Cupra_
8 januari 2018 ·

simlar skrev:
t.ex nolla däcktrycksindikeringen efter däckskifte.

Haha får in många såna på jobbet..

"Du måste kolla min bil, det är något fel på den så en lampa lyser, törs inte köra".

Lösning 1: Köp en icke avancerad gammal hink utan moderna bekvämligheter, då ligger ni på samma tekniska nivå.

Lösning 2: Engagera dig för fn i vad du köpt! KOLLA MANUALEN. Så många kunder som inte fattar hälften av bilens funktioner..

Skulle man köpa ett hus utan att fatta hur uppvärmningen funkar? Eller om det är enskilt eller kommunalt avlopp?  Nja..
Med tanke på att bilen är den näst största investeringen folk gör så är det skrämmande hur dålig koll folk har..

Senast redigerat av Cupra_ (8 januari 2018)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 januari 2018 · 14 066 Inlägg

Cupra_ skrev:

simlar skrev:
t.ex nolla däcktrycksindikeringen efter däckskifte.

Haha får in många såna på jobbet..

"Du måste kolla min bil, det är något fel på den så en lampa lyser, törs inte köra".

Lösning 1: Köp en icke avancerad gammal hink utan moderna bekvämligheter, då ligger ni på samma tekniska nivå.

Lösning 2: Engagera dig för fn i vad du köpt! KOLLA MANUALEN. Så många kunder som inte fattar hälften av bilens funktioner..

Skulle man köpa ett hus utan att fatta hur uppvärmning funkar? Nja..

Hahaha!!!! Det gör kreti och pleti, tro mig för jag är i branschen. En del vet nada om hur man sköter det elementära i ett hus. Sen har vi dom som köper en lägenhet för x antal miljoner och inte vet att man vrider på vredet på elementet om man vill ha svalare eller varmare!! Man tror att en fastighet är ett självspelande piano men det är liksom inte så enkelt!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (8 januari 2018)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Cupra_
8 januari 2018 ·

Vettemannen skrev:

Cupra_ skrev:

simlar skrev:
t.ex nolla däcktrycksindikeringen efter däckskifte.

Haha får in många såna på jobbet..

"Du måste kolla min bil, det är något fel på den så en lampa lyser, törs inte köra".

Lösning 1: Köp en icke avancerad gammal hink utan moderna bekvämligheter, då ligger ni på samma tekniska nivå.

Lösning 2: Engagera dig för fn i vad du köpt! KOLLA MANUALEN. Så många kunder som inte fattar hälften av bilens funktioner..

Skulle man köpa ett hus utan att fatta hur uppvärmning funkar? Nja..

Hahaha!!!! Det gör kreti och pleti, tro mig för jag är i branschen. En del vet nada om hur man sköter det elementära i ett hus. Sen har vi dom som köper en lägenhet för x antal miljoner och inte vet att man vrider på vredet på elementet om man vill ha svalare eller varmare!! Man tror att en fastighet är ett självspelande piano men det är liksom inte så enkelt!

/Benny

Det är bara sorgligt.. Men det är klart, jag tillhör ju trots allt den 92 percentilen enligt mensa tongue

Muttley
8 januari 2018 ·

Vettemannen skrev:

Cupra_ skrev:

simlar skrev:
t.ex nolla däcktrycksindikeringen efter däckskifte.

Haha får in många såna på jobbet..

"Du måste kolla min bil, det är något fel på den så en lampa lyser, törs inte köra".

Lösning 1: Köp en icke avancerad gammal hink utan moderna bekvämligheter, då ligger ni på samma tekniska nivå.

Lösning 2: Engagera dig för fn i vad du köpt! KOLLA MANUALEN. Så många kunder som inte fattar hälften av bilens funktioner..

Skulle man köpa ett hus utan att fatta hur uppvärmning funkar? Nja..

Hahaha!!!! Det gör kreti och pleti, tro mig för jag är i branschen. En del vet nada om hur man sköter det elementära i ett hus. Sen har vi dom som köper en lägenhet för x antal miljoner och inte vet att man vrider på vredet på elementet om man vill ha svalare eller varmare!! Man tror att en fastighet är ett självspelande piano men det är liksom inte så enkelt!

/Benny

Skulle jag vridit ännu hårdare på snurrpinjongen på elementen i lägenheten ?  Hade 16 grader wink  Hyresvärden sa att de var inga fel.
Sen stod de och bankade på rören i källaren och man fick 19-20 grader,   då handlade de om otäta fönster,   näääää de får hyresgäster leva med wink

Skönt med en panna som inte behöver röras i huset smile

Cupra_
8 januari 2018 ·

En annan kör vedeldad kamin med luftvärmepump. Då är man safe även vid strömavbrott vilket känns nice.. Sen kan man koka vatten på kaminen också, gäller att vara rustad tongue

spillolja
8 januari 2018 · 4 028 Inlägg

Sidan 5 i detta dokument finns kort beskrivning för danfoss Termostat (vilket jag har i min Lägenhet)
http://heating.danfoss.com/PCMPDF/RA200 … TBD407.pdf

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
8 januari 2018 ·

spillolja skrev:
Sidan 5 i detta dokument finns kort beskrivning för danfoss Termostat (vilket jag har i min Lägenhet)
http://heating.danfoss.com/PCMPDF/RA200 … TBD407.pdf

wink

Det är endast fyra sidor.

Men vi har också den modellen av Danfoss, lätt att justera om så önskas.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 januari 2018 · 14 066 Inlägg

spillolja skrev:
Sidan 5 i detta dokument finns kort beskrivning för danfoss Termostat (vilket jag har i min Lägenhet)
http://heating.danfoss.com/PCMPDF/RA200 … TBD407.pdf

wink

Jag hittar bara 4 sidor.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
8 januari 2018 · 9 296 Inlägg

Nytt rekord i offtopic. smile Njaaaaa. Inte riktigt!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
8 januari 2018 ·

Cupra_ skrev:
En annan kör vedeldad kamin med luftvärmepump. Då är man safe även vid strömavbrott vilket känns nice.. Sen kan man koka vatten på kaminen också, gäller att vara rustad tongue

De är ju ett krav att ha i hus.  Tycker jag.

Har automatisk belysning med,  precis som bilarna smile

Cupra_
8 januari 2018 ·

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:
En annan kör vedeldad kamin med luftvärmepump. Då är man safe även vid strömavbrott vilket känns nice.. Sen kan man koka vatten på kaminen också, gäller att vara rustad tongue

De är ju ett krav att ha i hus.  Tycker jag.

Har automatisk belysning med,  precis som bilarna smile

Haha samma här, skymningsrelä och timer, precis som i folkan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang