Olagliga Streetrace etc.

FreddeK
28 juni 2007 ·

Ja som ni sett så finns det en tråd om just detta där en reporter har skrivit en lite artikel osv.

Men jag måsta säga att just olagliga streetrace som jag har varit på i Eskilstuna/Västerås håller en mycket god säkerhetsstandard. Tex crewet i Västerås släppte inte iväg bilarna ifall folk stod för nära osv. Så även i Eskilstuna så är säkerheten den högsta prioriteten och än så länge har det inte varit några olyckor.

Olyckorna som händer är när låt säga en ung som gammal förmåga gasar och tror sig vara världmästare men det tycker inte jag ska förknippas men streetrace, ett streetrace för mig är mycket bilar som kör mot varandra under kontrollerade former och en riktig stege. Allt annat är bara buskörning.

Hur upplever ni det i era städer osv?

Mvh Fredrik

MilleN
28 juni 2007 · 9 108 Inlägg

Här har alltid säkerheten varit hög då det är seriöst folk som hållt i det. Båberg Racing är vida känt men rakan fick fartgupp på sig och någon lika bra sträcka har inte hittats så nu går racen lite varstans, utan någon större publik och under ordnade former.

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
28 juni 2007 · 2 456 Inlägg

Säkerheten är alltid i första hand både för förare å publik samt omgivningen.

Ps;Vist för det fins grupper som bara för att se häfriga bilar som snabbt försöker
arangera race som det kan gå tokigt .... men jag talar för dom race som man
deltagit i har det alltid gått proffsigt till å lyder ej man så stänger dom ner å åker hem.

Bara för att våra skit politik snubbar bakom styret av vår land satsar på alla
möjliga konstiga idrotts sporter å annat förutom Bilsport som endå angagerar
så pass stor rörelse som vi är som lever för våraan hobby.

Att som ej anslår pengar för permanenta bil banor där ett antal motor sport
varianter kan sammsas så lyfts det som till stor del sker på gatorna över till
en särskild platts som dom ej kan klaga på .....

//S

Senast redigerat av lonewolf-holm (28 juni 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
FireTraXX DFFL
28 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Bara att läsa tråden om lödde streetracing för att veta vad jag tycker.

Det finns en "grupp" med människor (Som förövrigt inte ens är härifrån) som kallar sig för LSR, Lödde Street Racing.
De säger sig "arrangera" varje torsdagskväll.
Det de egentligen gör är har walkie-talkies, LSR-tröjor och startar bilarna.
Kvittar om folk står en halvmeter ut i vägbanan eller om fan vet vad så startar de bilarna.
Ingen koll på saker runtomkring utan bara vill vara häftiga.

M.a.o. det löjligaste streetracet som finns i sverige.
Nej, tacka vet jag Mecca raceway och de olika sträckorna i HBG där det är lite bättre iallafall.
(MYCKET bättre på Mecca, men det har ju sina förklaringar tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ludde__mannen draminbil.nu
28 juni 2007 · 1 382 Inlägg

Freddeponken skrev:
Ja som ni sett så finns det en tråd om just detta där en reporter har skrivit en lite artikel osv.

Men jag måsta säga att just olagliga streetrace som jag har varit på i Eskilstuna/Västerås håller en mycket god säkerhetsstandard. Tex crewet i Västerås släppte inte iväg bilarna ifall folk stod för nära osv. Så även i Eskilstuna så är säkerheten den högsta prioriteten och än så länge har det inte varit några olyckor.

Olyckorna som händer är när låt säga en ung som gammal förmåga gasar och tror sig vara världmästare men det tycker inte jag ska förknippas men streetrace, ett streetrace för mig är mycket bilar som kör mot varandra under kontrollerade former och en riktig stege. Allt annat är bara buskörning.

Hur upplever ni det i era städer osv?

Mvh Fredrik

Håller med dig på alla punkter utom stegen!
Steetrace KAN likaväl köras för att alla som vill ska få prova mot alla dom vill..

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
28 juni 2007 · 2 456 Inlägg

ludde__mannen skrev:

Freddeponken skrev:
Ja som ni sett så finns det en tråd om just detta där en reporter har skrivit en lite artikel osv.

Men jag måsta säga att just olagliga streetrace som jag har varit på i Eskilstuna/Västerås håller en mycket god säkerhetsstandard. Tex crewet i Västerås släppte inte iväg bilarna ifall folk stod för nära osv. Så även i Eskilstuna så är säkerheten den högsta prioriteten och än så länge har det inte varit några olyckor.

Olyckorna som händer är när låt säga en ung som gammal förmåga gasar och tror sig vara världmästare men det tycker inte jag ska förknippas men streetrace, ett streetrace för mig är mycket bilar som kör mot varandra under kontrollerade former och en riktig stege. Allt annat är bara buskörning.

Hur upplever ni det i era städer osv?

Mvh Fredrik

Håller med dig på alla punkter utom stegen!
Steetrace KAN likaväl köras för att alla som vill ska få prova mot alla dom vill..

Ja så kallat öppet race .....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
ludde__mannen draminbil.nu
28 juni 2007 · 1 382 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

ludde__mannen skrev:

Freddeponken skrev:
Ja som ni sett så finns det en tråd om just detta där en reporter har skrivit en lite artikel osv.

Men jag måsta säga att just olagliga streetrace som jag har varit på i Eskilstuna/Västerås håller en mycket god säkerhetsstandard. Tex crewet i Västerås släppte inte iväg bilarna ifall folk stod för nära osv. Så även i Eskilstuna så är säkerheten den högsta prioriteten och än så länge har det inte varit några olyckor.

Olyckorna som händer är när låt säga en ung som gammal förmåga gasar och tror sig vara världmästare men det tycker inte jag ska förknippas men streetrace, ett streetrace för mig är mycket bilar som kör mot varandra under kontrollerade former och en riktig stege. Allt annat är bara buskörning.

Hur upplever ni det i era städer osv?

Mvh Fredrik

Håller med dig på alla punkter utom stegen!
Steetrace KAN likaväl köras för att alla som vill ska få prova mot alla dom vill..

Ja så kallat öppet race .....

//S

öhh.. jaa? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang