snålställd bmw

plikt
3 juli 2007 · 45 Inlägg

Tjenare köpt mig en bmw 320i e36a.Han jag köpte den av sa att den var snålställd.´Känner att  accelerationen inte alls är bra kan det ha nått med det att göra?.Har en fråga isånafall Vart är det jag fixar så att den drar lite mer besnin men går bättre.

Bmw
Amazon_123GT Driifter;)
3 juli 2007 · 1 630 Inlägg

de e nog så att den är snålställd då ja o ställer du på me lite mer soppa så funkar den nog sen ..

men vart vet ja inte. då ja aldrig pillat under huven på en bmw

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
moose46019 study
3 juli 2007 · 772 Inlägg

snåldstält hmm hur då ändrat gasen så man inte kan trycka ner dne lika långt som tidigare eller.

plikt
3 juli 2007 · 45 Inlägg

ne verkar som att dom har gjort nått med slangen eller munstycket om det kan vara så?.Dåligt acceleration har den hoppar ganska mycket okså med låg växel

Bmw
MarcusL #2573
3 juli 2007 · 1 489 Inlägg

Du tror inte du blivit grundlurad ?

• Även den starka måste ta i när han skiter
Karlzzon The One Evolution
3 juli 2007 · 1 627 Inlägg

det är om det går att pilla på luftmassemätaren om det är sån på den?

Fäll ner pungen och landa
Bjerse
3 juli 2007 · 56 Inlägg

plikt skrev:
ne verkar som att dom har gjort nått med slangen eller munstycket om det kan vara så?.Dåligt acceleration har den hoppar ganska mycket okså med låg växel

vad menar du med mustycke? spridare, eller btr en.

Audi A4 "1.8t stcc edition Quattro" (2005)
BMW e34 m5 Turbo "1060hp" (1991)
camaro67 Meister
3 juli 2007 · 6 763 Inlägg

plikt skrev:
ne verkar som att dom har gjort nått med slangen eller munstycket om det kan vara så?.Dåligt acceleration har den hoppar ganska mycket okså med låg växel

Har för mig att gammla duetter hoppade när de va slut på förgasarolja. Kanske kan va någe sånt?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
beemern .......
3 juli 2007 · 2 655 Inlägg

kan ju vara luftmängdsmätarn som e paj, när ja höll på men min motor så glömde ja koppla in kontakten på luftmängdsmätarn så då gick bilen inge bra men de gick att köra, så kolla upp den...

Bjerse
3 juli 2007 · 56 Inlägg

camaro67 skrev:

plikt skrev:
ne verkar som att dom har gjort nått med slangen eller munstycket om det kan vara så?.Dåligt acceleration har den hoppar ganska mycket okså med låg växel

Har för mig att gammla duetter hoppade när de va slut på förgasarolja. Kanske kan va någe sånt?

En bmw 320i e36a har väll änndå ingen förgasare..

BMW e34 m5 Turbo "1060hp" (1991)
Audi A4 "1.8t stcc edition Quattro" (2005)
Jorsten
3 juli 2007 · 376 Inlägg

Hallå, Nu snackar vi ju om en relativt modern. Det ska inte gå att ställa så det går den går snålt. Datorn ställer själv in bränsle och tändning. Ska vara att dom har strypt bränsleflödet då isåfall så bränsletrycksregulatorn har gett upp. Annars ska det inte gå å inverka blandningen.  Kontrollera stiften och byt bränslefilter. Om inte det hjälper så gör en felsökning

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
ahlgren-
3 juli 2007 · 15 Inlägg

Men gör som Beeemerrrn säger, luftmassemätaren brukar kunna haverera, anners får du kolla tändspolarna om bilen blödrar/hackar vid gaspådrag

BMW M3 (2002)
moose46019 study
3 juli 2007 · 772 Inlägg

snälla nån ofta bmw har förgasare sig det är inte en volvo av samma årsmodell vi talar om.
en 2.0 liters i en 520 drar bäst på högravarv i alla fall fars jag körde.
den drog bäst på högra varv var lite halv seg igenom registret tyckte jag.

ifall luftmassemätaren var paj så skulle det gå att varva men att dne går grymt segt upp. testa att koppla ur den och se ifall det händer något.

Senast redigerat av moose46019 (3 juli 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang