Nån som prövat BRLs GAS_12or?

Olfa
4 juli 2007 · 12 Inlägg

Tjena! Undrar om någon har prövat paketet "900ALPHAX4100, ALPHA212" fån BRL.se? Funkar de lr..? Har bara en liten Seat Arosa, så de borde låta rätt bra va..? Lr har någon nåt bättre förslag i samma prisklass (2-3000)? Tack!

Senast redigerat av Postbiker (4 juli 2007)

Buskaz
4 juli 2007 · 113 Inlägg

Postbiker skrev:
Tjena! Undrar om någon har prövat paketet "900ALPHAX4100, ALPHA212" fån BRL.se? Funkar de lr..? Har bara en liten Seat Arosa, så de borde låta rätt bra va..? Lr har någon nåt bättre förslag i samma prisklass (2-3000)? Tack!

Brorsan hade de förut i sin a4a, lät lite klent i den anser jag.
men borde väl kunna trycka på helt okej i din bil.
de beror ju på vad du förväntar dig å hur kräsen du e.

Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
4 juli 2007 · 199 Inlägg

mja... inte "2007års" version av det paketet men 2006års" version samt min egen låda... (polars system/mitt system) många klagar en del på GAS men jag kan ju iaf säga att är du lär bli nöjd då det dunkar på bra iaf... (sen kan man ju alltid säga att det paketet inte låter rent på högsta volym osv.") MEN det ger ett lyft.. dock skulle jag rekommendera att hålla utkik efter detta paket begagnat då det kostar runt 1600:- beggat och inte mkt använt /Jimmpa

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
Olfa
4 juli 2007 · 12 Inlägg

Okej! Då prövar vi "Pioneer TS-WX206A" då! Finns oxå på BRL. Nån som har en sån? Eller ska man skita i aktiva baslådor? Jag är inte ute efter nåt "heltperfektuniktbraljud", men de är ju klart att man vill ha valuta för pengarna wink

Senast redigerat av Postbiker (4 juli 2007)

Muppsi Bessewisser
4 juli 2007 · 556 Inlägg

Vill du ha valuta för pengarna så ska du skita i GAS även fast dom har bra priser så är tom MDS prylar bättre... Nä skaffa dig några billiga KICKER basar så har du nått som spelar bra och inte kostar allt för mycket

Dyrare än GAS men 10X bättre

//SkyNard

How low
Berra_
5 juli 2007 · 82 Inlägg

SkyNard skrev:
Vill du ha valuta för pengarna så ska du skita i GAS även fast dom har bra priser så är tom MDS prylar bättre... Nä skaffa dig några billiga KICKER basar så har du nått som spelar bra och inte kostar allt för mycket

Dyrare än GAS men 10X bättre

//SkyNard

Och då är min följdfråga om du verkligen har lyssnat på de nya Gashögtalarna?

Har inte själv lyssnat på de nya lådorna men från ditt inlägg känns det som du själv har billigare kickerbasar..

Postbiker: Du har inte möjlighet att åka att lyssna på de olika lådorna?

Ha de

Kollade på brls hemsida och tex. de nya 2*10 basarna har 11l större låda jämfört mot tidigare och bara detta lär ju ge en djupare bas..

Senast redigerat av Berra_ (5 juli 2007)

norrloader
5 juli 2007 · 96 Inlägg

Berra_ skrev:
Kollade på brls hemsida och tex. de nya 2*10 basarna har 11l större låda jämfört mot tidigare och bara detta lär ju ge en djupare bas..

Har ingen åsikt om hur dom låter, men senaste inlägg...
Eller kan det vara så att elementen har andra/nya värden, så låda "måste" vara 11L större för att låta lika ?

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================
AudiEngineering Beroende av billjud
5 juli 2007 · 151 Inlägg

Jag gillar inte riktigt GAS, en kompis har nya GAS 12or, 6,9or och 4or och slutsteg i sin bil och jag tycker det är väldigt underklassigt ljud, men allt beror ju på hur kräsen man är då jag är riktigt kräsen hur det ska låta. Men lycka till iaf smile
/Wikberg

Senast redigerat av AudiEngineering (5 juli 2007)

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"
Simon08
5 juli 2007 · 82 Inlägg

min brorsa har gas 12" och jag tycker dom funkar bra bara man har rätt stereo och högtalare så blir ljudet riktgit bra tycker jag

newBadboy
5 juli 2007 · 340 Inlägg

ääh det är inget fel med dem. Jag har använt två tior i flera och och varit nöjd. provade sätta in två jbl i samma låda (ja jag vet volym hit o dit,har beräknat att de oxå ska funka hyffsat i samma låda) men de lät inte mycket vassare. ska dock tilläga att jag för tillfället har samma klena steg jag hade till gas basarna. ska byta till ett bättre sen

Nemo
5 juli 2007 · 210 Inlägg

det handlar ju inte bara om basarna heller, utan många andra parametrar som huvudenheten, slutsteg och omgivning.
GAS basar (silver serien) tyckte jag lät helt OK som "nybörjar" bygge

Olfa
5 juli 2007 · 12 Inlägg

Okej! Bra diskussion de här smile Men eftersom jag har så liten bil (fortfarande Seat Arosa) undrar jag om jag kommer höra skillnad på tex 2st 10"or  VS 2st 12"or? Är lite rookievarning på mitt ljudkunnande wink
+ att jag forfarande är lite sugen på en aktiv baslåda, men de ger kanske inte samma "effekt" som baslåda + slutsteg?

_Orb_ MiKeY
5 juli 2007 · 85 Inlägg

Vill du ha ngt bra att börja med så skall du absolut köpa gas.. har kört gas silver 12" i 2 år nu.. och det är inget fel på dom. visst dom spelar kanske inte med den riktigt tunga basen, men man får vad man betalar för. nu har jag precis bytt till drygt dubbelt så dyra basar, skall bli intresant att se vad skillnaden är..
men har du kolat på gas o tycker det verkar bra så, köp dom.

strid_1985
5 juli 2007 · 141 Inlägg

annars har dls billga basar som låter helt okej.. Mv- seriens tolvor brukar funka i allaläen(har dom inte själv) kommer dock inte ihåg vilka basar ur mw serien det var

Buskaz
5 juli 2007 · 113 Inlägg

Ähh kör på GAS du om du inte e ute efter nåt "heltperfektuniktbraljud" och är du även rookie i billjudsvärlden kmr du tycka att de låter finfint=)

och diskutionerna omkring vad som e bäst utav gas å mds e som att jämföra saab och volvo
folk kommer aldrig fram till något vettigt svar på vilka som e bäst, de e bara en smaksak,
Själv rekomenderar jag gas starkt föra mds.

Olfa
5 juli 2007 · 12 Inlägg

Haha ok wink Men då tackar för alla svaren! Får väl se va de blir till slut tongue

haxer Proljece?
5 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Cerwin vega som förslag tycker du om det då? v-max 1200kr 12" låter riktigt bra big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
twin_cam Smålänning
5 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Postbiker skrev:
Okej! Då prövar vi "Pioneer TS-WX206A" då! Finns oxå på BRL. Nån som har en sån? Eller ska man skita i aktiva baslådor? Jag är inte ute efter nåt "heltperfektuniktbraljud", men de är ju klart att man vill ha valuta för pengarna wink

Jag hade föregångaren, TS-WX205A i min bil innan, en gammal misshandlad sak som tyvärr gick sänder, för att kylpastan hade släppt, men den dunkade riktigt bra, motsvarade ca två st 10 - 12" av billigare märke (GAS)... Har faktiskt själv gått i tankar att köpa en sån aktiv bas igen, just för att dom är så bra.

Och den lät bra i min saab 900, som är betydligt större än seat arosa.
Den spelar också mycket bra i alla sortes bilar, eftersom det är en s.k bandpasslåda så får du öppen och sluten i samma låda.

Jag tycker du ska satsa på en sån. Dom låter riktigt bra, och är enligt mig privärda.

(Jag och en polare byggde en bandpass på två gas-tolvor, och den blev stor, men fan va den spelar på!)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
norrloader
6 juli 2007 · 96 Inlägg

Postbiker skrev:
Okej! Bra diskussion de här smile Men eftersom jag har så liten bil (fortfarande Seat Arosa) undrar jag om jag kommer höra skillnad på tex 2st 10"or  VS 2st 12"or? Är lite rookievarning på mitt ljudkunnande wink
+ att jag forfarande är lite sugen på en aktiv baslåda, men de ger kanske inte samma "effekt" som baslåda + slutsteg?

återigen, märke/modell ej ljudmässigt bekant
12:orna går i alla fall i allmänhet lägre frekvenser...

när jag började en gång i tiden sas det att komplettera
5" fram med 10"
resp
6½" fram med 12"

Hur vida det stämmer vetesjutton eftersom jag alltid kört 6½" fram i olika kombinationer.
Ang. aktiv baslåda
Ljudbygge (framför allt i bil) är alltid kompromisser på olika sätt. Med en aktiv gissar jag att det blir ännu mer kompromisser + att du missar kunskap wink

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang