Ford scorpio Cosworth?

skarne
8 juli 2007 · 41 Inlägg

Vad är det som gör dom till cosworth?

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Att cosworth trimmat och grejat väl?
Samma som AMG, Alpina, Hirsch och såna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 juli 2007 · 5 753 Inlägg

cosworth sexan som sitter i scorpion är i grunden samma 2,9 liters sexa som jag har i min, fast lite uppskrämmd med 24v topp, och säkert värre kamar osv.. cossie sexan ligger på en bit över 200hk iaf

Senast redigerat av _Glenne_ (8 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
skarne
8 juli 2007 · 41 Inlägg

FireTraXX skrev:
Att cosworth trimmat och grejat väl?
Samma som AMG, Alpina, Hirsch och såna.

ok! jag har tittat ¨på blocket det enda jag har fått fram är 2,9 liters motor & dom flesta även verkar ha tyginredning.....skojigt....

skarne
8 juli 2007 · 41 Inlägg

_Glenne_ skrev:
cosworth sexan som sitter i scorpion är i grunden samma 2,9 liters sexa som jag har i min, fast lite uppskrämmd med 24v topp, och säkert värre kamar osv.. om jag nu har fattat det rätt

ok har du nån anning om effekt?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 juli 2007 · 5 753 Inlägg

skarne skrev:

_Glenne_ skrev:
cosworth sexan som sitter i scorpion är i grunden samma 2,9 liters sexa som jag har i min, fast lite uppskrämmd med 24v topp, och säkert värre kamar osv.. om jag nu har fattat det rätt

ok har du nån anning om effekt?

står i mitt förra inlägg (ändra det inlägget precis innan jag såg din fråga)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang