Bromsokslackering på firma

doctormirabilis
15 december 2022 · 7 Inlägg

Jag skulle vilja piffa till min småbil med lackade ok. Jag tänker inte göra det själv pga är bilidiot, det är helt uteslutet med DIY här. Men jag betalar gärna nån. Problemet är att ingen firma i hela min kommun svarar på mail nör jag frågar. Kanske anses va under deras värdighet med såna jobb? Bor i Umeå btw. Nån som har tips på nån som kan utföra detta, inom radie av 10 mil eller så?

Jdmboy96
15 december 2022 · 241 Inlägg

Det är ju liksom inget svårt smile domkraft en stålborste grundfärg
Samt färg eller någon hammarlack smile ,

Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Audi A3 "Ägget" (1999)
Svenska_bil
16 december 2022 · 218 Inlägg

Bil- och årsmodell?

Miltal?

Hur länge kan du tänka dig att vara utan bilen?

doctormirabilis
16 december 2022 · 7 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Det är ju liksom inget svårt smile domkraft en stålborste grundfärg
Samt färg eller någon hammarlack smile ,

Nej det är säkert så. Men jag känner inte riktigt att jag är uppgiften mogen än. Eller har inte tid iaf; klart jag kunde lära mig om jag ville. Kanske om ett par år ... har inte ägt bil tidigare så allt är mkt nytt.

doctormirabilis
16 december 2022 · 7 Inlägg

Svenska_bil skrev:
Bil- och årsmodell?

Miltal?

Hur länge kan du tänka dig att vara utan bilen?

En Honda Jazz, tror det är '18 eller möjligen '19. Kan va så att den togs ut '19 men tekniskt sett är en '18. 2300 mil drygt.
Jag skulle nog kunna va utan den i 4-5 dar utan problem. Så länge jag vet att den är i goda händer.

Svenska_bil
17 december 2022 · 218 Inlägg

Är ju lite bökigare att göra det nu på vintern då allt är kallt och blött och därmed behöver stå och torka upp innan man ens börjar.

Sen är ju frågan hur seriöst du ska ha det?
Plocka loss alla bromsok och måla eller måla dom på plats?

Lucif3r
18 december 2022 · 2 218 Inlägg

Oavsett vem som gör det så kommer det behövas underhållaslackas stup i kvarten för att dom ska hålla sig hyffsat fina.
Bromsok blir VARMA, dom sitter otroligt utsatt till, och är ett allmänt h-e att hålla fina.

Så, om du tokvägrar att köpa en pensel och kleta på lite färg själv, ta dig då en rejäl funderare både en och tretton gånger om det verkligen är värt kostanden att låta någon annan göra det, när det ändå snart kommer se lika jävligt ut.

krambriw
18 december 2022 · 429 Inlägg

Det är ju bara maska och spreja lite vid varje däckskifte, det duger eftersom det inte är en Lamborghini. Finns sprayfärg för motorblock som tål högre värme. Gjorde det själv för många år sedan när jag roades av sånt, på en gammal audi, det flagade aldrig, blev bara skitigt och till våren fick dom nytt färglager efter lite rengöring. Dög alldeles utmärkt

Low
18 december 2022 · 3 314 Inlägg

Kan du måla i en ritbok med olika figurer så kan du enkelt måla bromsoken själv. Biltemas bromsokfärg fungerar fint, sedan en liten smidig pensel. Borsta av om de är rostiga, rengör med tex förtuning.

Fördelen med pensel är att du kan enkelt måla utan att maskera, och det syns ingen skillnad mellan sprayad och penslad bromsok.

Kan du ta av däck så är detta enkelt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang