Får för mycket bensin, 940 b230fk!

KirrK
27 juni 2014 · 9 Inlägg

Hej har en 940 med b230fk, bilen får för mycket bränsle och den går knappt köra, ryker kolsvart ur avgasröret. Kopplat den till dator och felsökt, den visar att lmm är trasig, har bytt lmm till en som funkar men ändå ingen skillnad... Det jag bytt är, lmm, lambda, tempgivare, bränslebox, bensinpump även kollat alla sladdar/slangar. Turbon funkar även som den ska. Så nu undrar jag om någon kan ha förslag på vad det kan vara för fel? Har slut på ideer. Mvh Christian

Mercedes W124 "280TE" (1994)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
27 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Bränsletrycksregulator?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
GasGlad1337
27 juni 2014 · 460 Inlägg

Tändkablar?

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
KirrK
27 juni 2014 · 9 Inlägg

Bränsletrycksregulator är bytt, kablar/slangar är kollade. Dock läcker den i grenröret, så funderar på om lambdan får fel värden p.g.a läckage i grenröret och därmed ger för mycket bensin?

Mercedes W124 "280TE" (1994)
Dupond och Dupont
27 juni 2014 · 581 Inlägg

KirrK skrev:
Bränsletrycksregulator är bytt, kablar/slangar är kollade. Dock läcker den i grenröret, så funderar på om lambdan får fel värden p.g.a läckage i grenröret och därmed ger för mycket bensin?

Kan ha någonting med saken att göra ja.

Är det någon skillnad med kall eller varm motor ?

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
KirrK
27 juni 2014 · 9 Inlägg

Dupond skrev:

KirrK skrev:
Bränsletrycksregulator är bytt, kablar/slangar är kollade. Dock läcker den i grenröret, så funderar på om lambdan får fel värden p.g.a läckage i grenröret och därmed ger för mycket bensin?

Kan ha någonting med saken att göra ja.

Är det någon skillnad med kall eller varm motor ?

Ja den går fint utan o ryka när ja startar den när den är kall, sen börjar den vandra i tomgången o ryka svart efter c:a 1 minut...

Mercedes W124 "280TE" (1994)
KirrK
28 juni 2014 · 9 Inlägg

Okej, ska testa byta grenrörspackning, tackar för alla svar, återkommer när jag bytt packning. smile

Mercedes W124 "280TE" (1994)
alex2002
30 september 2023 · 1 Inlägg

Tja! Har liknande bekymmer på min fick du din o gå bra sen? Mvh Alex

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang