Stereo startar inte när jag startar bilen

filipdarius0
27 mars · 102 Inlägg

Hej, har en jvc stereo i en passat och den startar inte när jag vrider nyckeln och startar bilen. Alla kablar vad jag ser är inkopplade som dom ska, rästen är ihopdraget med nån linda. Har ingen aning vad felet kan va, någon som vet?

Myranxd
2 april · 22 Inlägg

Börja med att kolla säkringar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 april · 17 485 Inlägg

Har du fått med tändkabeln? en Gul eller orange.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
filipdarius0
14 april · 102 Inlägg

Myranxd skrev:
Börja med att kolla säkringar.

Jag tänker att eftersom den startar när jag klickar på knappen så borde det inte vara någon säkring eller? Ingen aning.

filipdarius0
14 april · 102 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Har du fått med tändkabeln? en Gul eller orange.

Ja alla kablar som det finns ett stift för i stereon är i kontakten.

jaka54
14 april · 5 734 Inlägg

Menar du att  radion ska starta automatiskt när du startar motorn??

filipdarius0
14 april · 102 Inlägg

jaka54 skrev:
Menar du att  radion ska starta automatiskt när du startar motorn??

När man vrider på tändningen ska den starta.

MammDiin
14 april · 2 019 Inlägg

Du har troligtvis en gul och en röd kabel bakom som du ska växla plats på, och brukar vanligen vara gjort så man enkelt kan växla om dom. Ena är konstant plus och andra tändning. Så pröva med det först och se om det funkar som det ska.

filipdarius0
14 april · 102 Inlägg

MammDiin skrev:
Du har troligtvis en gul och en röd kabel bakom som du ska växla plats på, och brukar vanligen vara gjort så man enkelt kan växla om dom. Ena är konstant plus och andra tändning. Så pröva med det först och se om det funkar som det ska.

Okej får testa det, tack!

Jeebz
14 april · 540 Inlägg

Gul kabel i stereon ska alltid ha +12v för att komma ihåg inställningar och klocka. Medans röd kabel styrs av tändningslåset. Så när du vrider på nyckeln vill du ha ström på +12v på röd kabel och när du vrider av tändningen ska strömmen försvinna från den kabeln. Kopplar man ihop röd kabel med gul kabel så går stereon hela tiden då måste man starta och stänga av stereon själv.

filipdarius0
14 april · 102 Inlägg

Jeebz skrev:
Gul kabel i stereon ska alltid ha +12v för att komma ihåg inställningar och klocka. Medans röd kabel styrs av tändningslåset. Så när du vrider på nyckeln vill du ha ström på +12v på röd kabel och när du vrider av tändningen ska strömmen försvinna från den kabeln. Kopplar man ihop röd kabel med gul kabel så går stereon hela tiden då måste man starta och stänga av stereon själv.

Så man ska koppla röd till gul? Fattar inte riktigt, kommer minnet finnas kvar med alla inställningar osv?

Lucif3r
15 april · 2 215 Inlägg

Kopplar man röd till gul, så båda har konstantspänning, så är steron på hela tiden och man får manuellt komma ihåg att stänga av och sätta på den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang