Felsökning, skrapande ljud vänster fram.

328iF30
28 mars · 5 Inlägg

Bytte till sommardäck igår, allt gick bra. Men sen insåg jag att när jag gör lite skarpare höger svängar så låter det som att någonting skrapar emot från vänster framdäck. All hjälp uppskattas.

Brådhis * Voff voff *
28 mars · 10 280 Inlägg

Sväng fullt höger, gå ur och titta om det tar i någonstans.

Mer tips är svårt att ge när du inte berättar vad det är för bil det gäller...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
328iF30
28 mars · 5 Inlägg

Brådhis skrev:
Sväng fullt höger, gå ur och titta om det tar i någonstans.

Mer tips är svårt att ge när du inte berättar vad det är för bil det gäller...

Ursäktar, en BMW 328i F30 2013.
Testade just det att svänga fullt höger o sen gå ut o kolla, så långt ögat kunde se så fanns de inget som skrapade emot.

jaka54
28 mars · 5 734 Inlägg

...och du snurrade på hjulet?

328iF30
28 mars · 5 Inlägg

jaka54 skrev:
...och du snurrade på hjulet?

Menar du att jag ska lyfta upp bilen och snurra däcket förhand?

jaka54
28 mars · 5 734 Inlägg

Naturligtvis! Hur ska du annars kunna avgöra om det är hjulet som tar i någonstans och inte något annat. (Kan vara en sten också mellan bromsskiva och bromssköld ,men det skulle höras hela tiden du kör eller snurrar på hjulet).

328iF30
28 mars · 5 Inlägg

jaka54 skrev:
Naturligtvis! Hur ska du annars kunna avgöra om det är hjulet som tar i någonstans och inte något annat. (Kan vara en sten också mellan bromsskiva och bromssköld ,men det skulle höras hela tiden du kör eller snurrar på hjulet).

Lyfte upp den o snurrade däcket för hand, ett väldigt dovt, lågt slippande ljud hörs men ser fortfarande inget sad

328iF30
28 mars · 5 Inlägg

Lyckades hitta problemet själv, tack ändå. Dehär ”skyddet” som sitter bakom bromsskivan hade böjts mot skivan och tog emot, var ett fint inslipat streck där så tryckte till ”skyddet” lite o nu hörs ljudet inte längre. smile

torsen
29 mars · 7 238 Inlägg

328iF30 skrev:
Lyckades hitta problemet själv, tack ändå. Dehär ”skyddet” som sitter bakom bromsskivan hade böjts mot skivan och tog emot, var ett fint inslipat streck där så tryckte till ”skyddet” lite o nu hörs ljudet inte längre. smile

Du är varken den förste eller den siste som helt lätt stukar skyddsplåten vid hjulbyte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang