Abs och antisladd problem

HannesAndersson07
18 april · 3 Inlägg

Hej, jag har haft/har problem med abs och esp lampan som lyst gult. I början lyste lampan bara ibland och jag tänkte inte mer på de eftersom dom släcktes efter ett tag. Men nu lyser den konstant! Först gjorde jag så att jag mätte alla abs-givare med en multimeter. Alla givare funkade utan höger fram så jag beställde hem en ny och bytte men ingen lampa sluta lysa så då låna jag en felkodsläsare av en kompis. Då stod de att det var absen vänster bak minns ej vad det stod då men då kolla jag om jag hade fuskat med nånting efter jag felsökte med multimetern, och då hade jag glömt sätta tillbaka kontakten🙈 Jag stoppa i kontakten igen och då sluta abs lampan lysa men inte antisladden. Jag gjorde då ett nytt försök med felkodsläsaren och fick fortfarande upp att de var fel på abs vänster bak ("elektrisk fel i kretsen, Abs hjulhastighetssensor, bakvänster (G46)" Står det på felkodsläsaren ). Jag försökte radera felkoden men den kommer tillbaka. Tycker det är konstigt att det bara är abs lampan som sluta lysa när jag stoppat i kontakten. Nån som har samma problem eller har nån kunskap om det här? Jag har en ombyggd A-Traktor Audi A4 B7. Mvh Hannes

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang