Positionsljus 740 88

Neo_Lundell
18 april · 28 Inlägg

Tja tänkt undra ifall någon vet om det finns nått sätt att kunna ha alla lamporna av när man har ljusomkopplaren på läge 0 och tändningen på. För just nu så lyser positionsljuset eller va de nu är fortfarande.

Steff240
19 april · 1 023 Inlägg

Dra ut säkringen till positionsljusen/ta ur glödlamporna/klipp kablarna...

Eller flytta kablarna bak på kontakten smile

Neo_Lundell
19 april · 28 Inlägg

Steff240 skrev:
Dra ut säkringen till positionsljusen/ta ur glödlamporna/klipp kablarna...

Eller flytta kablarna bak på kontakten smile

Dra ut säkring fungerar inte för då slocknar annat, ta ur glödlamporna går inte eftersom det ör 80tals fronten. Okej vill kunna ha dom på, mitten läget på ljusomkopplaren. Klipp kablarna vill jag inte för då funkar nog dom inte alls. Det finns tre kablar till dom lamporna så antar att en är jord och vad är dom andra två? Annars flytta kabeln hade nog funkat bara att jag inte vet vart jag ska sätta den. Tacksam för alla svar

Mossan1
19 april · 2 832 Inlägg

Dom tre kablarna är

Jord
Parkeringsljus (5w delen av lampan)
Varselljus (21w delen av lampan)

På parkering och hel/halvljus ska den lysa 5w.  Annars 21w.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 april · 17 502 Inlägg

Neo_Lundell skrev:

Steff240 skrev:
Dra ut säkringen till positionsljusen/ta ur glödlamporna/klipp kablarna...

Eller flytta kablarna bak på kontakten smile

Dra ut säkring fungerar inte för då slocknar annat, ta ur glödlamporna går inte eftersom det ör 80tals fronten. Okej vill kunna ha dom på, mitten läget på ljusomkopplaren. Klipp kablarna vill jag inte för då funkar nog dom inte alls. Det finns tre kablar till dom lamporna så antar att en är jord och vad är dom andra två? Annars flytta kabeln hade nog funkat bara att jag inte vet vart jag ska sätta den. Tacksam för alla svar

Antar då att det är en 80-talare. Lamporna heter 21/5W BAY15d och är 3-poliga. I läge noll lyser lampan med 21w. I läge P-ljus och i läge halvljus lyser glödtråden som har 5w effekt. Därför 3 kablar.

1 Jord
2 5W
3 21W.

Alltså kan du klippa/montera bort kabel till 21W-delen på lampan och resten fungerar som vanligt. Glödtrådsvakten kan tändas. Men osäker då det blir symmetri i systemet som bygger på obalans.

Du har ju flera val här! Klipp kabeln. Montera en kontakt på kabeln. Dra in kontakten till bilen. Köp ett trådlöst kit med fjärr från kina och montera. Osv...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Arly165 Bakhjulsdriven
19 april · 335 Inlägg

Tag ur säkring 23 (Day running lights) som det är angivet i instruktionsboken. Då är varselljuset släckt i läge 0.

Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Neo_Lundell
19 april · 28 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Neo_Lundell skrev:

Steff240 skrev:
Dra ut säkringen till positionsljusen/ta ur glödlamporna/klipp kablarna...

Eller flytta kablarna bak på kontakten smile

Dra ut säkring fungerar inte för då slocknar annat, ta ur glödlamporna går inte eftersom det ör 80tals fronten. Okej vill kunna ha dom på, mitten läget på ljusomkopplaren. Klipp kablarna vill jag inte för då funkar nog dom inte alls. Det finns tre kablar till dom lamporna så antar att en är jord och vad är dom andra två? Annars flytta kabeln hade nog funkat bara att jag inte vet vart jag ska sätta den. Tacksam för alla svar

Antar då att det är en 80-talare. Lamporna heter 21/5W BAY15d och är 3-poliga. I läge noll lyser lampan med 21w. I läge P-ljus och i läge halvljus lyser glödtråden som har 5w effekt. Därför 3 kablar.

1 Jord
2 5W
3 21W.

Alltså kan du klippa/montera bort kabel till 21W-delen på lampan och resten fungerar som vanligt. Glödtrådsvakten kan tändas. Men osäker då det blir symmetri i systemet som bygger på obalans.

Du har ju flera val här! Klipp kabeln. Montera en kontakt på kabeln. Dra in kontakten till bilen. Köp ett trådlöst kit med fjärr från kina och montera. Osv...

Yes tackar för infon får se hur jag gör eller om jag bara struntar i det

Neo_Lundell
19 april · 28 Inlägg

Arly165 skrev:
Tag ur säkring 23 (Day running lights) som det är angivet i instruktionsboken. Då är varselljuset släckt i läge 0.

funkar tyvärr inte på min när jag testade vet dock inte varför

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 april · 17 502 Inlägg

Neo_Lundell skrev:

Hybrid_ skrev:

Neo_Lundell skrev:

Dra ut säkring fungerar inte för då slocknar annat, ta ur glödlamporna går inte eftersom det ör 80tals fronten. Okej vill kunna ha dom på, mitten läget på ljusomkopplaren. Klipp kablarna vill jag inte för då funkar nog dom inte alls. Det finns tre kablar till dom lamporna så antar att en är jord och vad är dom andra två? Annars flytta kabeln hade nog funkat bara att jag inte vet vart jag ska sätta den. Tacksam för alla svar

Antar då att det är en 80-talare. Lamporna heter 21/5W BAY15d och är 3-poliga. I läge noll lyser lampan med 21w. I läge P-ljus och i läge halvljus lyser glödtråden som har 5w effekt. Därför 3 kablar.

1 Jord
2 5W
3 21W.

Alltså kan du klippa/montera bort kabel till 21W-delen på lampan och resten fungerar som vanligt. Glödtrådsvakten kan tändas. Men osäker då det blir symmetri i systemet som bygger på obalans.

Du har ju flera val här! Klipp kabeln. Montera en kontakt på kabeln. Dra in kontakten till bilen. Köp ett trådlöst kit med fjärr från kina och montera. Osv...

Yes tackar för infon får se hur jag gör eller om jag bara struntar i det

Du kan även ta ut lamporna och med hjälp av någon strömkälla på 24v eller mer bränna tråden som är 21w.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Neo_Lundell
19 april · 28 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Neo_Lundell skrev:

Hybrid_ skrev:

Antar då att det är en 80-talare. Lamporna heter 21/5W BAY15d och är 3-poliga. I läge noll lyser lampan med 21w. I läge P-ljus och i läge halvljus lyser glödtråden som har 5w effekt. Därför 3 kablar.

1 Jord
2 5W
3 21W.

Alltså kan du klippa/montera bort kabel till 21W-delen på lampan och resten fungerar som vanligt. Glödtrådsvakten kan tändas. Men osäker då det blir symmetri i systemet som bygger på obalans.

Du har ju flera val här! Klipp kabeln. Montera en kontakt på kabeln. Dra in kontakten till bilen. Köp ett trådlöst kit med fjärr från kina och montera. Osv...

Yes tackar för infon får se hur jag gör eller om jag bara struntar i det

Du kan även ta ut lamporna och med hjälp av någon strömkälla på 24v eller mer bränna tråden som är 21w.

Hahaha ja det hade man ju också kunnat göra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang