Koppla separat tutknapp

filipdarius0
18 maj · 106 Inlägg

Tja, tänkte bara kolla hur man ska bära sig åt att koppla in en separat tutknapp då kablaget till tutan inte verkar funka.

Mack Forum- och sitemoderator
18 maj · 26 183 Inlägg

Från den här tråden: https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 1#p3040261

Original är de kopplat så när man jordar i tutknappen i ratten så tutar de. Antingen drar man nya kablar från typ batteriet en plus till tutan sen en jord från tutan upp till knappen och vidare till jord. Säkra av pluskabeln kan man göra med

Och/eller:

Leta upp jordkabeln från tutan, där den är ansluten i rattstången. Koppla den till din nya brytare och jorda sen andra stiftet på brytaren, klart och förmodligen fullt fungerande...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
torsen
18 maj · 7 297 Inlägg

Inte svar på din fråga - men........
Har du kollat så att finns ström till signalhornet?
Om ström finns fram kollat att signalhornet fungerar om du jordar minuspolen på signalhornet?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 maj · 13 790 Inlägg

börja med att berätta vad det är för bil.. 

det är sällan speciellt stora problem med signalhorn..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Mossan1
18 maj · 2 908 Inlägg

Growe skrev:
det är sällan speciellt stora problem med signalhorn..

...och sällan vid knappen i ratten på lite senare bilar. Då får man i regel andra fel också.

Så vad det är för bil är viktigt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 maj · 13 790 Inlägg

Mossan1 skrev:

Growe skrev:
det är sällan speciellt stora problem med signalhorn..

...och sällan vid knappen i ratten på lite senare bilar. Då får man i regel andra fel också.

Så vad det är för bil är viktigt.

ja då slutar det mesta i ratten att fungera...   brukar sällan komma ifrån det då..  man får ha tur om inte airbaglampan tänds oxå smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
filipdarius0
19 maj · 106 Inlägg

torsen skrev:
Inte svar på din fråga - men........
Har du kollat så att finns ström till signalhornet?
Om ström finns fram kollat att signalhornet fungerar om du jordar minuspolen på signalhornet?

Jag har testat att jorda uppe vid kontakten till tutan och det funkade inte.

filipdarius0
19 maj · 106 Inlägg

Mossan1 skrev:

Growe skrev:
det är sällan speciellt stora problem med signalhorn..

...och sällan vid knappen i ratten på lite senare bilar. Då får man i regel andra fel också.

Så vad det är för bil är viktigt.

Det är en passat b5

filipdarius0
19 maj · 106 Inlägg

Growe skrev:
börja med att berätta vad det är för bil.. 

det är sällan speciellt stora problem med signalhorn..

En passat b5

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang