Vad kostar lackering av kjolpaket?

MarcusL #2573
18 juli 2007 · 1 489 Inlägg

Hej!

Vad har ni fått ge för era lackeringar för komplett kjolpaket?

Eller nån som jobbar som lackerare ?

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter
dallelito med lem
18 juli 2007 · 1 147 Inlägg

ca 5000 betalade jag

Senast redigerat av dallelito (18 juli 2007)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
MarcusL #2573
18 juli 2007 · 1 489 Inlägg

dallelito skrev:
ca 5000 betalade jag

Var nånstans var det, Carlskrona billackering?

• Även den starka måste ta i när han skiter
dallelito med lem
18 juli 2007 · 1 147 Inlägg

MarcusL skrev:

dallelito skrev:
ca 5000 betalade jag

Var nånstans var det, Carlskrona billackering?

gudnae, slarvigare får man leta efter. jag "jobbade" där ett par veckor för nått år sen o många saker som dom va nöjda med va helt knottriga.
jag fick det lackat av ramströms, grymt bra folk där och när jag inte va nöjd med nyansen gjorde dom om hela lackningen en söndagkväll smile service!

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
MarcusL #2573
18 juli 2007 · 1 489 Inlägg

dallelito skrev:

MarcusL skrev:

dallelito skrev:
ca 5000 betalade jag

Var nånstans var det, Carlskrona billackering?

gudnae, slarvigare får man leta efter. jag "jobbade" där ett par veckor för nått år sen o många saker som dom va nöjda med va helt knottriga.
jag fick det lackat av ramströms, grymt bra folk där och när jag inte va nöjd med nyansen gjorde dom om hela lackningen en söndagkväll smile service!

Hört ett och annat om dom där

Okej, får kolla mig för lite smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 juli 2007 · 5 753 Inlägg

skulle alldrig betala 5papp för att lacka ett kjolpaket... lacka själv? är inte så svårt som många tror smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
MarcusL #2573
18 juli 2007 · 1 489 Inlägg

_Glenne_ skrev:
skulle alldrig betala 5papp för att lacka ett kjolpaket... lacka själv? är inte så svårt som många tror smile

Har lackat själv innan, men frågan är om man kan få en bra nyans. Fick rätt okej förra gången. Men då var det inte så seriöst. Men den andra bilen jag har tänkte jag kosta på lite isåfall smile

Men man kan ju försöka

• Även den starka måste ta i när han skiter
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 juli 2007 · 5 753 Inlägg

MarcusL skrev:

_Glenne_ skrev:
skulle alldrig betala 5papp för att lacka ett kjolpaket... lacka själv? är inte så svårt som många tror smile

Har lackat själv innan, men frågan är om man kan få en bra nyans. Fick rätt okej förra gången. Men då var det inte så seriöst. Men den andra bilen jag har tänkte jag kosta på lite isåfall smile

Men man kan ju försöka

men om du provar själv ovh det går helt åt pipan så kan du väll lämna in det.. men blir det bra så har du ju tjänat ett antal tusen smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
dallelito med lem
18 juli 2007 · 1 147 Inlägg

MarcusL skrev:

_Glenne_ skrev:
skulle alldrig betala 5papp för att lacka ett kjolpaket... lacka själv? är inte så svårt som många tror smile

Har lackat själv innan, men frågan är om man kan få en bra nyans. Fick rätt okej förra gången. Men då var det inte så seriöst. Men den andra bilen jag har tänkte jag kosta på lite isåfall smile

Men man kan ju försöka

det beror ju lite på vilket resultat man e ute efter... lack e inte direkt jättebilligt att köpa heller, så misslyckas man och bestämmer sig för att det kanske var bäst att låta en lackerare göra det så blir det ännu dyrare.. plus att kjolpaketet lätt blir statiskt när du ruggar upp ytan o då sugs damm dit, missar du att torka bort minst lilla damm eller flåtfläck e det kört. och om det e dammigt där du lackar blir det heller inte bra.

sen var det nått me dom nya vattenbaserade färgerna...han blåste me nått på lacken innan han körde klarlacken... kan med säkerhet säga att jag fick bättre resultat såhär än om jag gjort det själv o det e jag beredd o betala försmile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
940R
18 juli 2007 · 1 567 Inlägg

Dom brukar väl ta 1000 spänn för att lacka en vinge om man lämmnar in den..Så ett helt kjolpaket  1 framspoiler =1000 2 st kjolar=2000 och en bakspoiler=1000

4000-5000 är väl det som det brukar kosta men då skall ju resultatet vara bra med..Men att lacka själv gör man ju inte om man nu inte kan bygga sig ett lackbås så man slipper dammet.. vilkent man sällan gör..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Bobo
19 juli 2007 ·

Hur kan två kjolar gå på 2000:- det är väl bland det enklaste att lacka?

pilten
19 juli 2007 · 48 Inlägg

skulle kosta ca 2400 för mig att lacka fram stötfångaren. men på de är det ställtid på ca 1000 kr som man betalar. så det skulle ju inte vara 2500 till för bakspoilern, blir ca 1400 för den om man lämnar samtidigt. så 5000 får man räkna med. lätt värt att lämna in om man är ute efter ett riktigt bra resultat. då är det bättre att jobba några timmar övertid på sitt jobb istället för att lägga de timmarna åt att lackera, oc sp betala någon som kan lacka å få ett bra resultat på grejerna. blir man inte nöjd så får de göra om helt enkelt

Saabo
19 juli 2007 · 224 Inlägg

http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … th=44_1320 där kan ni se lite pris förslag

Snurrigt...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang