Ahh pajja min fälg!!

Muppsi Bessewisser
24 juli 2007 · 556 Inlägg

Usch och fy!

Pajja höger fälg idag när jag råka dra den mot en trotoarskant sad punktera däcket också jävla skit..

Någon annan som gjort något liknande?

(Om det är någon som har en BM Racing Rimini fälg 15" till salu så hör av dig!)

//SkyNard

How low
Erick
24 juli 2007 · 4 767 Inlägg

Surt.. sad Men shit happends..

En polare gjorde handbromsvändning över spårvagnsspåren här i Göteborg med resultatet att hela däcket krängdes av fälgen hehe big_smile (var passagerare i bilen)

Mvh
Erick

Senast redigerat av Erick (24 juli 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Muppsi Bessewisser
24 juli 2007 · 556 Inlägg

Aj då det lät inte bra tongue

Jo visst "shit happens" man lär sig av sina misstag tongue

//SkyNard

How low
Bobo
24 juli 2007 ·

Jag har sabbat tre fälgar än så länge i mitt liv, en gång för att rädda en olycka ville hinna över innan gult och drog på allt vad jag kunde för att hinna över, det jag missa var att det var kö efter korsningen direkt som stod still så jag fick köra in i en refug för att inte smälla in i bilen framför, var dock vanlig plåtfälg med vinterhjul. Den andra gången var det lite finare 17" fälgar skulle göra någon snygg sladd på en parkering var dock en svacka mitt i asfalten som gjorde att hela fälgen blev sned, dyr läxa för att försöka showa sista gången blev jag trängt av en stor King cab så jag slog i fälgen lite grann i en kant, blev märken. Alla tre fall var många år sedan så jag helt klart sig att man lär sig av sina misstag.

Thorssa
24 juli 2007 ·

Been there done that, men man lär sig ordentligt när man får lära sig den hårda vägen! Inte ett märke på mina fälgar nuförtiden smile

tecman
24 juli 2007 · 1 741 Inlägg

aldrig lyckats än så länge men parkerar långt ifrån kanter osv bara för att slippa. men oturen lär väl hinna ikapp mig när jag byter till mina större fälgar. :-/

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Lindberg88
24 juli 2007 · 1 418 Inlägg

en gång hittils, 2 bilar stog och tog upp all plats och pratade med varandra, skulle förbi och tyckte att det var tillräckligt med utrymme men icke!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
gabbes Utbildad Träarbetare (Snickare)
24 juli 2007 · 5 Inlägg

Pajade 2st 17" fälgar, fick möte och såg inte gropen i vägen sad
Fälgarna var bara 3 veckor gamla sad

Skoda Pickup 1.9 D "Skådan" (1998)
Audi A4 1.8T Avant "Ådin" (2002)
glamDring Fotograf med bensin i blodet
25 juli 2007 · 85 Inlägg

Bilen står på verkstad just pga hål i vänster framfälg.

En OZ Racing Canyon PL II över ngn? smile

Bjork OEM <3
25 juli 2007 · 6 957 Inlägg

Jahapp, e ju inte själv, råkat stöta lite av höger bakfälg sad
stack ut en stenkant när ja skulle fickparkera i mörkret neutral
SKRAAAAAP sa det, så de blir att skaffa en ny över vintern!

OEM <3
Bobo
26 juli 2007 ·

Lindberg88 skrev:
en gång hittils, 2 bilar stog och tog upp all plats och pratade med varandra, skulle förbi och tyckte att det var tillräckligt med utrymme men icke!

Sådant är så surt, man blir så arg både på dem som blockar vägen och på sig själv att man inte vänta eller gjorde något annat.

HOLLELLE
26 juli 2007 · 409 Inlägg

jag skrapade en fälg för ett tag sedan av ren klantighet. skulle göra en u-sväng och hade bilar bakom mig och det kom bilar i andra körfilen. jag visste egentligen att jag skulle slå i men eftersom det kom bilar i röven så bara chansade jag. illa illa. jag är lite orolig för att kvadda en fälg rejält. jag har hittils aldrig sett såna fälgar någon annanstans än på min bil neutral

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 juli 2007 · 13 749 Inlägg

dödade 2st 17" däck och en titan 17" på farsans bil pga ett hål just vid ett brunslock så stålkanten skar sönder däck och ena fälg var så där lagom upprörd typ 1av få gångerna jag lånar hans bil och dessutom klantar mig i 20km/h stör mig som f-n

sen har man varit i mot några gånger med små repor
sen har jag en platt fälg på golfen hur vet jag inte riktigt
men dom var väll inte gjorda till att hoppa med kanske smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
tecman
26 juli 2007 · 1 741 Inlägg

Growe skrev:
dödade 2st 17" däck och en titan 17" på farsans bil pga ett hål just vid ett brunslock så stålkanten skar sönder däck och ena fälg var så där lagom upprörd typ 1av få gångerna jag lånar hans bil och dessutom klantar mig i 20km/h stör mig som f-n

sen har man varit i mot några gånger med små repor
sen har jag en platt fälg på golfen hur vet jag inte riktigt
men dom var väll inte gjorda till att hoppa med kanske smile

men är det pga vägskador så ska man ju kunna få pengar av försäkringsbolag eller vägverket. skulle stannat och tagit kort på skadan på plats + på hålet

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Dub
26 juli 2007 · 68 Inlägg

Fan va surt!

Jag har klarat mig bra, inte en repa på 19", men jag håller mig undan från grusvägar och parkerar väldigt lång ifrån trottoarkanterna.

moondail
26 juli 2007 · 42 Inlägg

jag bodde på hotell i GBG (av rent hänsyn skriver jag inte ut namnet på hotellet)..  dom erbjöd sig att parkera bilen i garaget och köra fram den till mig på morgonen..  senare dagen efter såg jag att dom lyckats repa min fälg..  lite surt.. men dom tog på sig det hela och kompenserade mig..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang