Hemmagjorda dekaler till bilen, finns det sånt papper att köpa?

Bjork OEM <3
1 augusti 2007 · 6 957 Inlägg

Tjenare, sitter å kollar lite på nätet här, hitta en fetingsnygg text,
Men att knalla till reklam-firman här hemma å be dom skriva ut en kostar
ju skjortan,

Så min fråga är, finns det sånna ark att köpa?
Vill ha såna ark som typ Dekaltrim använder sig av, att bara texten släpper å att det
inte blir en ram runt om om ngn fattar?

Annars kolla mina bilder,  där har ja ett kort med Garaget.org dekalen som visar hur ja menar!

MVh

OEM <3
tecman
2 augusti 2007 · 1 741 Inlägg

nee kostar inte många slantar att få ett par dekaler upptryckta.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Quantic
2 augusti 2007 · 645 Inlägg

Skicka annars in bilden med text till dekaltrim.nu. Jag gjorde det o inte fan kosta det skjortan. Kosta inte mer än deras dekaler i samma storlek.

Schumi
2 augusti 2007 · 401 Inlägg

det beror på hur stor du ska ha den...e det till framruta så kostar det typ 100-200kr max

BMW E61 "520d" (2007)
Bjork OEM <3
2 augusti 2007 · 6 957 Inlägg

Oki va e de för billigt företag du e hos?
här hemma betala ja 300kr för 2 texter med en flagga och mitt namn...

Dekaltrim har ja beställt hos men deras dekaler släppte inet från arket så de blev piss, 250 kr åt skogen...

Tänkte man kunde göra de själv ist . tongue

OEM <3
Fredrik.Gustavsson
2 augusti 2007 · 2 123 Inlägg

Jag jobbar på en dekalfirma och det där med 150-200kr kan du glömma.
Folien vi använder kostar 225kr/M och det går åt c:a 2M för en framruta, sen måste man även ta betalt för jobbet så det blir en del, ordentligt folk i branschen brukar ta en timpening på mellan 400-600kr.
Och det med att du ska göra själv förstog jag inte, menar du att du ska skära ut för hand ?
Man behöver nämligen en plottermaskin som skär ut dekalen och det är väldigt noga vilket tryck på skärbladet man använder.
Så inte är det direkt nån barnlek att göra dekaler.
Självklart finns det billigare folie också men dom har inte samma kvalité som dom dyrare och dom lossnar betydligt lättare.
Så ska du göra en "egen" så får du räkna med lite mer än dekaltrimspriser, men jag kan lova dig att kvalitén är betydligt bättre.
Anledningen till att dom kan sälja sina så billigt är att dom gjort massor som dom har på lager, det som tar tid är ju att konstruera loggan, att skära ut den tar inte speciellt lång tid, inte att rensa eller sätta bärare heller men man måste som sagt ta betalt för jobbet.

Schumi
2 augusti 2007 · 401 Inlägg

jag har fåt min text för 150;- 100x20cm tror jag va det bilder kommer väl snart

400-600 för text hmmmm e det inte lite mycket

men det kan va så  för att jag käner  ägare rätt bra...wink

Senast redigerat av Schumi (2 augusti 2007)

BMW E61 "520d" (2007)
Bjork OEM <3
2 augusti 2007 · 6 957 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Jag jobbar på en dekalfirma och det där med 150-200kr kan du glömma.
Folien vi använder kostar 225kr/M och det går åt c:a 2M för en framruta, sen måste man även ta betalt för jobbet så det blir en del, ordentligt folk i branschen brukar ta en timpening på mellan 400-600kr.
Och det med att du ska göra själv förstog jag inte, menar du att du ska skära ut för hand ?
Man behöver nämligen en plottermaskin som skär ut dekalen och det är väldigt noga vilket tryck på skärbladet man använder.
Så inte är det direkt nån barnlek att göra dekaler.
Självklart finns det billigare folie också men dom har inte samma kvalité som dom dyrare och dom lossnar betydligt lättare.
Så ska du göra en "egen" så får du räkna med lite mer än dekaltrimspriser, men jag kan lova dig att kvalitén är betydligt bättre.
Anledningen till att dom kan sälja sina så billigt är att dom gjort massor som dom har på lager, det som tar tid är ju att konstruera loggan, att skära ut den tar inte speciellt lång tid, inte att rensa eller sätta bärare heller men man måste som sagt ta betalt för jobbet.

Ja ska inte ha en stor FUUUUUL board lr hur de stavas i rutan, de e så jäävla fult....sry, men de e sant,
Sen skrev ja kolla mina bilder på saaben, där har ja bild på dekalen å hur stor den e...

Har redan kollat här hemma, de kosta 125:- de ja ska ha!

Men tack ändå smile

*Lås tråd*

Senast redigerat av Bjork (2 augusti 2007)

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang