Vilka trimkammar passar min b230f?(740)

Intoxicated
12 augusti 2007 · 100 Inlägg

Som rubriken lyder...
Om jag vill sätta en trimkam vilken passar?
Kommer jobba tillsammans med extraktorrör och 2.25 avgas så inget jätte trim utan bara lite lagom sådär.

Mvh Intoxicated

Senast redigerat av Intoxicated (12 augusti 2007)

Marlboroman
12 augusti 2007 · 8 234 Inlägg

En vx borde duga, antar att duhar fördelaren i toppen? Det begränsar utvalet en hel del dock, men sen finns det ju alternativet att slipa om en kam eller slå på stort och köpa en ny eftermarknadskam. Är ju en fråga om va man vill lägga ut.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Aga_Diff Bärs!
12 augusti 2007 · 3 456 Inlägg

Nästan vad som helst är bättre än M-kam...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Roobbaan
12 augusti 2007 · 14 Inlägg

Marlboroman skrev:
En vx borde duga, antar att duhar fördelaren i toppen? Det begränsar utvalet en hel del dock, men sen finns det ju alternativet att slipa om en kam eller slå på stort och köpa en ny eftermarknadskam. Är ju en fråga om va man vill lägga ut.

Ja visst passar den direkt i 530 toppen? Om man vill ha K-kam så lär man väll ha en 531 topp oxå eller?

Gör som Ford - Köp Volvo
Manne Jajjemen!
12 augusti 2007 · 1 512 Inlägg

Spelar ingen roll om de är 530 lr 531.. de som spelar roll är om du har fördelaren på toppen lr i blocket. Har du den på toppen måste du ha en kam med fördelarspår, har du den i blocket spelar de ingen roll om de är med lr utan spår.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Intoxicated
13 augusti 2007 · 100 Inlägg

Ok...
Om fördelaren sitter "mot" torpedväggen sitter den då i blocket eller toppen(nej jag är inte dum i huvudet, det spöregnar här och är inte helt hundra...tongue)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang