LMM Nissan s14 -96

Sawyoudrown
1 april 2007 · 5 Inlägg

èllo.. någon som haft problem med LMM på nissan s14? Har tittat runt lite på forum om folk haft liknande problem som jag. Bilen varvar ej över 2000. Håll gasen intryckt och det varvar upp och sen ner, upp och sen ner. Provar att plugga ur LMM men ingen skillnad, alltså känner den inte av någonting. Beror på LMM ?

Hur bra hade det varit att satsa på en Nissan Z32 LMM? Skillnad från orginal?

Senast redigerat av Sawyoudrown (1 april 2007)

"667- one step ahead of the devil"
Sawyoudrown
1 april 2007 · 5 Inlägg

hjälp??

"667- one step ahead of the devil"
Sawyoudrown
3 april 2007 · 5 Inlägg

Ingen som äger en S14 som förstår mitt problem.. ok om vi säger att den varvar upp till 3000 rpm då?

"667- one step ahead of the devil"
Yokto
14 augusti 2007 · 31 Inlägg

Jag äger en s12 2 genaretioner under din modell och har exakt samma probelm, motorn stänger av sig när man håller fullgas sen går den igång igen på lägre varv sen upp igen osv osv. går att gasa längre om man tar det lungt med gasen men blir samma sak fast vid högre varv då.

har provat med en strob och den blinkar helatiden så det är inget tändningsproblem tror jag.

så om du kommer på vad felet är så vill jag gärna veta, skriver här ifall jag kommer på.

RIGO-ROD
14 augusti 2007 · 684 Inlägg

Yokto skrev:
Jag äger en s12 2 genaretioner under din modell och har exakt samma probelm, motorn stänger av sig när man håller fullgas sen går den igång igen på lägre varv sen upp igen osv osv. går att gasa längre om man tar det lungt med gasen men blir samma sak fast vid högre varv då.

har provat med en strob och den blinkar helatiden så det är inget tändningsproblem tror jag.

så om du kommer på vad felet är så vill jag gärna veta, skriver här ifall jag kommer på.

ska kolla lite, sj har man väl haft alla problem som går att få

Yokto
14 augusti 2007 · 31 Inlägg

Haha ålrajt då borde du vara expert smile, men vore kul att få bukt med detta problem.

tecman
14 augusti 2007 · 1 741 Inlägg

då min var så hade mitt chipp hoppat ut en bit...
kallas limp-home-mode. bör vara lmm... z32 har väl andra kontakter?

testa rengör den och kontaktstiften.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Yokto
16 augusti 2007 · 31 Inlägg

lmm verkar fungera på min om jag kopplar ur den rusar den lite i varv och bilen fungerar ännu sämre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang