spacklad kjolpaket

Mitsubishi_Colt
18 augusti 2007 · 75 Inlägg

Hejsan.
Jag har ett problem! Jag har spacklat på mitt kjolpaket på bilen för typ 3 dagar sen. Bilen stod lite i regnet över natten. Imorse när jag kom ut så såg jag att spacklet mellan kjolen och bakkofångaren började spricka. Vad kan detta beror på?
Kan det va för att det blandades i förlite härdare eller för att det är spänningar?

MVH René

devilspath junsele
18 augusti 2007 · 248 Inlägg

använde du glasfiberspackel eller vanligt?

Izual
18 augusti 2007 · 4 571 Inlägg

Har du bara spacklat igen skarven eller har du limmat/skruvat/nitat fast det innan?

Samt vilka produkter har du använt dig av?

Mitsubishi_Colt
18 augusti 2007 · 75 Inlägg

Stål-Plast Flex.. nånting sånt.. hmm

Mitsubishi_Colt
18 augusti 2007 · 75 Inlägg

jag har skruvat fast det i alla fästen som man ska sätta fast det i. det sitter med 8 skruv bak och 2 skruv på varje sida på bakkjolen. och innan jag spacklade så kunde man inte röra i det. så det sitter stenhårt. jag vet ju inte heller hur det blir sen när jag kör med bilen. om spackeln spricker efter virbationerna hmm

Kingkarlsson
18 augusti 2007 · 33 Inlägg

vadå måsste man spackla igen kjolpaketet ? yikes big_smile

Fisksoppa?
flubber_323
18 augusti 2007 · 59 Inlägg

spackel suger åt sig fukt som en svamp om du vill veta det för det första. men det har inte något med sprickbildningen att göra därmot kan de vara så att du använde polyesterspackel och det är ett spackel som inte kan flexa så mycket och därför används det på ställen som inte utsätts för så mycket eller som är mer stabila. Du kan däremot spackla igen stötfångarna i karossen med glasfiberspackel eller kolfiberspackel men du måste självklart slipa ytorna innan. så kom ihåg inte ha polysterspackel i regn!

Snart är det fredag
Suzuki Samurai sj410 "Samuraien" (1985)
Volvo 242-1975 turbo "volvo 242" (1975)
Youngblood Billackerare
18 augusti 2007 · 737 Inlägg

Det spricker alltid när "folk" håller på och plastar ihop delar som inte är avsedda för att sitta ihop. Varför måste du spackla ihop det överhuvudtaget? När det väl spricker så ser det genast mycket risigare ut än om dem inte var ihopspacklade med karossen. Det är ju snyggare med dem naturliga skarvarna.. eller?

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Mitsubishi_Colt
19 augusti 2007 · 75 Inlägg

okej. nej det är inte poliesterspackel. det stod Plast-Stål spackel på burken hmm
jo jag tänkte inte spackla det från början, men bakkjolen var fuskbygge och på den vänstra sidan bak såg man att det gick en bula ut och den satte inte riktigt medan den högra sidan satte perfekt så jag spacklade det och nu ser det mycket bättre ut.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu för att det ALDRIG mer ska spricka eller iaf sluta spricka hmm

Hodin
19 augusti 2007 · 140 Inlägg

det var en som skrev kommentar på din bil att du skulle spackla på insidan också annars skulle det spricka...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang