Hur svårt är det att styla en bil?

Emse
22 augusti 2007 · 14 Inlägg

Hej! Jag har sedan jag varit väldigt liten varit intresserad av bilar och då speciellt stylade bilar. Men jag känner ingen som håller på med detta riktigt och undrar hur svårt det är att bli självlärd inom detta? Funderar på o köpa en färdig stylad bil men det är ju alltid roligare och göra det själv. Men jag som kan noll om bilar egentligen och har inget garage ens är detta då en omöjlighet? Eller finns det vissa saker man kan klara med bara lite finnes o lite hjälp kanske? Är ju inte helt bakom flötet normalt! Några tips på vilka saker som är lätta o göra kanske?
big_smile  Emse

vman_85
22 augusti 2007 · 87 Inlägg

beror på vad du ska göra.. har byggt ett par bilar och hade ingen kunskap från början.. köper du kjolpaket så finns det oftast färdiga fästen.. blanda spackel och sånt klarar en två åring. tålamod är din bästa kompis sandpappret lika så.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 augusti 2007 · 5 042 Inlägg

Vad har du för bil då?
Annars är ju det, Snygga fälgar, Kjolpaket, Tona rutor, Eventuellt vingar, Lackera motor delar,
lackera bromsok, lacka plast detaljer innuti bilen , Köpa nya stolar, Klä om dina nuvarande stolar te snyggt skinn, Köpa ny bak & framljus, Lexus lysen. Köpa större avgassystem så du får lite muller, Köpa stereo , Bas, högtalare mm. Beror på vad du är ute efter. Finns massa enkla saker & massa svårare saker

C H E V R O L E T <3
Thorsholm Svartrök
22 augusti 2007 · 673 Inlägg

mycket handlar bara om att våga sen lär man sej allt eftersom

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
22 augusti 2007 · 834 Inlägg

Har du inte tummen mitt i handen så är det inte alls svårt att hänga dit tex ett kjolpaket, vingar etc etc. I bilbyggar kretsar är internet en av dina bästa vänner då du kan få mkt tips och råd från andra likasinnade. 

Det jag dock ser som folk har svårast med är att få en snygg bil. har sett många som hängt på runda kjolpaket på 740is och kantiga vassa på en rx-7a vilket stilmässigt är det sämsta man kan göra. en "kantig" bil ska ha "kantigt" kjolpaket och vise versa.

Så tänk på det innan. bara för att stylingdelarna är jättefräcka och snygga behöver de inte göra sig bra på din bil.


Lycka till// mattias

Holme
22 augusti 2007 · 1 417 Inlägg

samtidigt är det svårt att sätta upp en punktlista för vad som ska göras och hur. Du ska ju optimera och förfina detaljer på bilen du inte är nöjd med. Eller vill förbättra. Det är det som allt går ut på smile
Tänk så istället, kanske går bättre då.
"Vilken ful växelspaksknopp, kan jag byta den mot en röd istället?"
Sen rinner det nog på av sig själv

Henrik Elg Bilbyggare!!!
22 augusti 2007 · 595 Inlägg

Är väl ganska lätt om man låter allt ta den tid det tar! Hade ej hållt på med bilar alls när jag började! Fick inte mycket hjälp heller! Gäller mest att våga och ge sig fan på att det ska bli som man tänkt....

Tommy_Enk Toyota-Frälst
22 augusti 2007 · 310 Inlägg

Alla är vi nybörjare i början. Jag har precis avslutat mitt första styling projekt och det var mycket: "learning by doing" helt enkelt pröva sig fram, går det inte som du skulle. Riv ner, gör om och lär dig till nästa bygge! smile

Och som tidigare nämnts; Internet är din bästa vän. Forumen har svaren på allt!

Emse
22 augusti 2007 · 14 Inlägg

Vilken bil är bra att börja leka med då?
Har funderat på golf för det verkar finnas många som kan om dem. Men vad kostar ett kjolpaket TYP? Asså man behöver ju inte köpa värsta! O tänk så råkar man pajja det när man försöker få på det, eller inte lyckas alls. Då e d bara bortkastade pengar ju...

insane_1 Min dröm, din vardag.
22 augusti 2007 · 641 Inlägg

Thorsholm skrev:
mycket handlar bara om att våga sen lär man sej allt eftersom

Kunde inte sagt det bättre själv!

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Henrik Elg Bilbyggare!!!
22 augusti 2007 · 595 Inlägg

Kolla billiga paket på www.stylit.se! Golf kan vara bra att börja på! Går att få ganska tuffa om man inte vill ha något unikt! Skulle ett kjolpaket gå i sönder är det lätt att laga om det är i glasfiber....

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 augusti 2007 · 5 042 Inlägg

Golf är bra Styling bil!!
Att kjol paketet skulle pajja behöver du inte va rädd om. Det är bara plast. Bara plasta om det me lite glasfiber smile
Ett kjolpaket runt om brukar ligga på ca 10 tusen.  Där är det ju front, Bak, Bägge sidorna

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang