Svåra val....

skånefisken
31 oktober 2005 · 99 Inlägg

Står för tillfället utan bil eller MC. Har tänkt skaffa en Nissan 200sx s13 och har varit inne på det ett tag nu men inte hittat något lämpligt än. Fick dock ett erbjudande av mina föräldrar. Dom erbjuder mig att dela min mammas Mini Cooper -02. Jag för trimma/styla bilen och liknande och får tillgång till bilen hela tiden förutom när min mamma ska köra till och från jobbet, något jag klarar av med buss (billigare än bil med dagens bensinpriser).
Allt jag inte får göra på bilen är karossmodifieringar, dvs sätta på kjolpaket ect. Kan dock tänka mig tt jag kan göra i stort sett vad jag vill med bilen.

Vad tycker ni jag ska göra?
Ta erbjudandet och dela bil med mamma eller punga ut 30-50 tusen på en bil och sen jobba ihop pengar till att styla den?

Alla svar uppskattas!

BuckNaked
31 oktober 2005 · 91 Inlägg

Jag röstar för att klippa navelsträngen :-)

Nissan 200sx S13 "spackelhoran" (1993)
Chevrolet Corvette C5 "rasgas" (2000)
Warcry
31 oktober 2005 · 271 Inlägg

Alltid bäst och ha en egen bil

mrcelica
1 november 2005 · 1 639 Inlägg

Vill du åka kvinno/frisörbil så visst... Skulle hellre åka i en egen 200 än mammas hundkoja.

Senast redigerat av mrcelica (1 november 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Markus_C Kart & Mätningstekniker
1 november 2005 · 701 Inlägg

Der kan bli ganska så svårt sen när blien ska säljas. Hur ska pengarna fördelas?

JohnnyN Rutinerad medlem
1 november 2005 · 1 938 Inlägg

Föreslår helt klart att du ska köpa egen bil smile
mycket bättre med 2 bilar smile

Janken Driver
1 november 2005 · 2 111 Inlägg

köp egen bil! finns inget härligare än att vet aatt det är ens helt egna bil o att man bestämmer helt o h¨ållet vad man vill göra med den själv! ställer mig i ledet som håller i navlelsträngs saxen wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
23 augusti 2007 · 586 Inlägg

tycker det verkar lite som att din morsa vill ha sin bil stylad, och tar nytta av det genom att låta dig använda den vid de få tillfällen då hon int ehar den till jobbet big_smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
NissanMotorsport
23 augusti 2007 ·

satsa på en egen bil tycker ja..

ReinarT Svetsrobotprogrammerare
23 augusti 2007 · 364 Inlägg

låna morsans bil när hon inte har den och vänta tills du hittar en bil du själv vill ha och har råd att köpa den, skulle ja gjort iaf big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang