Automat elle Manuell??? bmw e 36

Dibben
29 augusti 2007 · 25 Inlägg

För det första vill jag tacka för alla bra svar tack så mycket... Men jag har i stort sett bestämt mig att de blir antingen en 325 coupe elle en 328 coupe jag har kollat på cirka 5st från båda modellerna och dom har gått allt från 11 000- 14 000 mil.

Men nu är min nya fråga ska jag ha manuell eller automat har kört min farsas golf gti nu i typ 2 år och är så jävla trött på att hålla på och växla de är hur jobbigt som helst!!

Är de något speciellt man ska tänka på typ om den manuella lådan krånglar minder elle om det är samma sak båda två??? skriv gärna så mycket ni kan tack på förhand

200sx
wolve
29 augusti 2007 · 2 Inlägg

Jag var trött på att använda kopplingen så ja skaffade mig en A-klassare me elektronisk koppling smile HAHA

MilleN
29 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

Tycker du det är jobbigt att växla så är det väl automat som gäller, men du tappar lite prestanda och nöje i en såpass gammal bil om du väljer automat.

Jimm
29 augusti 2007 · 1 661 Inlägg

Du ska absoulut ha manuell annars försvinner hela körkänslan. Plus att automat drar mer soppa och har sämre acc. När det gäller reperationer så tar den manuella kopplingen slut efter 13-25 000 mil Automaten håller nog till 30 000 men då är det svindyrt att laga.
Kan variera från bil till bil.
mvh

golf88
29 augusti 2007 · 956 Inlägg

manuell helt klart....

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Garic
29 augusti 2007 · 539 Inlägg

just när det gäller E36 så skulle jag välja manuell utan tvekan! Automat är så seg på e36 när det gäller acc och drar betydligt mer bränsle och dom flesta bmw bilar ska helst ha manuell växellåda wink

Lindberg88
29 augusti 2007 · 1 418 Inlägg

japp som alla säger är det manuell du bör välja, hade de däremot varit en stor klumpig 7 serie skulle jag iaf valt automat! men eftersom e36 inte är nån "limo" så kör på manuell du! smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang