Dax för bilbyte! Liten bensinsnål, snygg och rolig bil sökes! Seat Cordoba nåt att ha?

ToXtreme
26 augusti 2007 · 3 627 Inlägg

xxxtimxxx skrev:
hej jag har en golf 3a till salu. fin rätt stil ren. går går bra och billigt.

http://www.garaget.org/annonser/?view=94711   kan ju allafall kolla. kommer snart in flera bilder.

mvh. TIM

Tack för erbjudandet smile Men jag har 2 grundregler! 1. Köp aldrig en stylad bil. 2. Köp aldrig en bil som en ungdom kört roll

För er andra så har jag tänkt lite faktiskt, Corolla, 323or är helt klart värt att kolla upp!

Och en Lupo är för dyr dessvärre, annars hade jag nog velat ha en sådan smile Men jag vill ju ha "hela" dörrsidor så att man kan dämpa för att få den tystare smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
26 augusti 2007 · 3 627 Inlägg

Okej, då tar vi och raddar upp en ny Lista smile Tyck till vetja!

Peugeot 106 : + Utseende, Motor, Utrustning
                      - Säkerhet
Toyota Corolla : + Utseende, Motor, Säkerhet
                         - Utrustning, Storlek
Nissan Almera : + Säkerhet, Utseende, Motor, Storlek, Utrustning
                        - Rost sad
Seat Arosa : + Storlek, Säkerhet
                    - Utrustning, Motor, Inredning, Utseende
Mazda 323 : + Motor
                   - Resten

Motor = Bensinsnål och underhållande smile

Så som det ser ut på min lilla lista nu så är Almera aktuellt smile Vet själv när vi hade en 115hks Primera hur underhållande den va, grym väghållning i dessa bilarna smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Aerodynamik ...
26 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Klart du ska ha en Nissan wink

Dialbo
26 augusti 2007 · 124 Inlägg

mazda 323 dohc är rätt fräscha o roliga.

http://www.blocket.se/vi/13043884.htm?ca=14_s

ToXtreme
5 september 2007 · 3 627 Inlägg

Halloj igen tongue

Ja, bilen min ska läggas ut nu i veckan.. så jag sitter fortfarande och letar efter en ersättare.. och efter att man har betat sig igenom en massa olika bilar så börjar jag bli mer och mer instresserad av en Seat Cordoba då de är lagom stora, bensinsnåla, billiga i försäkring och tillräckligt säkra + snygga smile

Så tänkte fråga ni som har varit/är Cordoba ägare om det är en bil ni rekommenderar? Vad jag har förstått så har alla SXE elhissar, elspeglar och sånt lull lull?

Och 1.6 SXE har 101hk? Räcker ju gott och väl smile

MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
hedley Saaboholic
5 september 2007 · 3 129 Inlägg

toyota celica gti? liten, sportig, bensin snåla.. slår många andra icke turbo bilar i samma klass med hästlängder.. både utseende och att dom är förvånansvärt pigga.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Akka
5 september 2007 · 1 174 Inlägg

Synd att du har en liten budget asså sad kan inte komma på någo mer än det som sagts!

bla_ha
5 september 2007 · 2 Inlägg

Tjena, Första posten här..

Men angående Seat Cordoba så är det en super bra bil, visst det är inte samma känsla som en VW eller en Audi, men hela min familj tycker att det är en extremt rolig att köra (speciellt   som andra bil) ... Det ända stora problemet vi har med den är att fjärrstyrningen på nyckeln är trasig och den kostar 900 kr att byta...

Men Seaten täcker alla dina krav som jag ser det.

Det är min mamma som köpte Cordoban ny som demobil -99 och den har nu precis rullat 5k mil utan service tongue (Min mammas fel eftersom det är hon som kör den)

/Daniel

PS. Det ända som vi saknar på bilen är AC och ABS DS.

ToXtreme
5 september 2007 · 3 627 Inlägg

bla_ha skrev:
Tjena, Första posten här..

Men angående Seat Cordoba så är det en super bra bil, visst det är inte samma känsla som en VW eller en Audi, men hela min familj tycker att det är en extremt rolig att köra (speciellt   som andra bil) ... Det ända stora problemet vi har med den är att fjärrstyrningen på nyckeln är trasig och den kostar 900 kr att byta...

Men Seaten täcker alla dina krav som jag ser det.

Det är min mamma som köpte Cordoban ny som demobil -99 och den har nu precis rullat 5k mil utan service tongue (Min mammas fel eftersom det är hon som kör den)

/Daniel

PS. Det ända som vi saknar på bilen är AC och ABS DS.

Det första inlägg är i min tråd, jag känner mig ärad big_smile

Okej, jo mina krav är ganska hårda tanke på min budget.. men den verkar som ett bra köp på du kan hitta en för 20 papp som gått 17000mil ungefär med elhissar, elspeglar etc. .. AC klarar jag mig utan faktiskt, även om det är gött smile

Sen med 101hk i en 1100-1200kg tung bil så går den ju ändå rätt bra, om man jämför med 116hk och 1600kg som jag har idag smile

Sen kan jag även tänka mig att den ligger bra på gatan om man sänker den roll

Det är ju i princip en Polo fast i större format så kvaliten kan jag inte tänka mig är dålig smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang