Privatist + Uppkörning= Omöjligt!

gemini78 Jägermeister
28 november 2005 · 909 Inlägg

vadå känner folk som kan fixa det för 8000??


>Det går att köpa sig körkort utan att köra en enda lektion eller annat.
Vet en som köpte sitt genom att kille erbjöd honom nått utländskt körkort.
Han fyllde i paprena och sen vet jag inte hur det gick till men han fick hem papper skickade in foto sen hade han ett utländskt körkort och efter ett halvår kunde han byta det mot ett svenskt bara sådär...
Detta var nere i Gbg och det kostade 8000kr.
Käns ju inte sådär säkert att köra bil när man vet att det finns folk som har körkort men inte kört en enda lektion eller ens gjort teorin...

En gång är ingen gång...
gemini78 Jägermeister
28 november 2005 · 909 Inlägg

Lycka til denna gång, det ska nog gå vägen ska du se!smile
Meddela sen på eftermiddagen hur det gick!

En gång är ingen gång...
Jessieb
28 november 2005 · 5 Inlägg

självklart!! big_smile

limbfork
28 november 2005 · 13 Inlägg

mina kompisar som har gått körskola har fått sina kort på första försöket, medans dom jag känner som kört privat har fått göra om ett antal gånger. dock så känner jag mig bra mycket säkrare när jag åker med "privatisterna"än dom f.d. körskoleeleverna som i det här fallet kör mycket sämre. fast det är la antagligen en slump.

lycka till!

civicbruden
28 november 2005 · 70 Inlägg

Tog körkort som privatist för 7 år sen, fick göra både uppskrivning och körning 2ggr men det var ju inte så konstigt egentligen.. hade ju inte pluggat "pärmar" och inte kört med någon yrkesman heller. Tyckte det var värt det ändå.. körkortet gick väl på ca 6-7 tusen. Då hade jag inte kört något alls innan jag började på körskola. smile

liten men tuff ;)
Jessieb
28 november 2005 · 5 Inlägg

limbfork....håller me dig fullständigt! tycker det e lurigt med vägverket. Kanske dom ha något avtal med körskolorna för jag vet hur många som helst som kört på bilskolor å kan knappt köra..änså fixar dom uppkörningen, lustigt nog. Och en annan har kört som en tok privat och inte fixat det.. 1999 körde jag 3 ggr i veckan på bilskolan och jag va i stort sett klar, hade kvitto på allt men så började jag arbeta i en annan stad vilket då blev att jag struntade i körkortet ett tag men ändå övningskörde privat...dagligen vilket jag gjort nu också. jag tänker inte ge mig nu så dom får gärna kugga mig varje dag om det nu ska vara så....kuggar jag idag tänker jag köra upp imorron också osv... envis som man e =P

Darkie dARKiE
28 november 2005 · 5 031 Inlägg

Lycka till idag då jessie!smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
n0jas OEM <3
26 december 2005 · 194 Inlägg

haha .. Nej men jag går fordons programmet .. så får de från skolan de är därför de bara kosta mig 1000 kr big_smile mkt fint wink

These days ♪♫
kreator
27 december 2005 · 81 Inlägg

Teori x 3
Uppkörning x4

Teorin vart "48, 46, 52" Hade läst boken en ggn tongue

Uppkörning nr 1: Körde inte alls bra, nervig som fan. kuggade på att jag inte kollade döda vinkeln samt backade som en kratta

Uppkörning nr 2: Körde med samma individ dom ggn nummer 3, kuggad för att jag "backade för fort" (Urbota idiotiskt, backade som en gud!)

Uppkörning nr 3: HADE FÖR DÅLIG KONTROLL NÄR JAG BACKADE! Enlig samma person som på uppkörning nummer 2, har dock vid dethär laget spenderat ca 5timmar på att bara backa (Mycket för mig för ett moment tongue)

Uppkörning nr 4: Kör som på uppkörning nr 2 och 3 fast med samma person som på nummer 1. Inte ett streck i protokollet "Utsökt körning"

Kortfattat min körutbildning: Körde privat kanske sammanlagt 20timmar?

Gav mig inte ut i någon värre trafik direkt eftersom jag visste att jag behövde köra lite för att få in rutinen då jag inte kört så värst mycket innan. Man får känna av sina egna begränsningar.

Privatist JAVISST!

Körskolan är och kommer alltid vara den största skiten som finns, den dagen jag får tag på en bil med nog mycket motorkraft ska jag lägga ett par rejäla lakritsremmar på deras parkering smile

Hoppas det gick bra iaf! Kunde jag som inte kört nånting nästan så kan du wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang