problem med min 740 lamba lampan lyser hela tiden

_TeeZe_
26 september 2007 · 30 Inlägg

som sakt lamba lampan lyser . och jag förstår mig inte riktigt på felsöknings dosan ..
för när jag testar att stoppa i kontakten i och trycker på knappen så blinkar inte lampan alls ..
och bilen går inte nå bra alls .

lite hjälp skulle sitta fint ..

Mvh mattias

Niklas1987 NO
26 september 2007 · 2 182 Inlägg

Du ska hålla in knappen i 3 sekunder har jag för mig, sen kommer det blinkkoder.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
_TeeZe_
26 september 2007 · 30 Inlägg

okej ska testa de .. men den är jätte seg på att starta också . startar men sen dör den . men nästa gång så startar den lätt .

Niklas1987 NO
26 september 2007 · 2 182 Inlägg

det är troligtviss så att lambdan är trasig, det går att starta en bil med trasig lambda, men den kommer gå jättedåligt, seg å starta blir den också.

Har haft samma problem på en 940,jag bytte lambda, sen gick den perfekt.

Men kolla felkoderna först innan du byter.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
_TeeZe_
26 september 2007 · 30 Inlägg

ska gå ut och testa de på en gång . tack

_TeeZe_
26 september 2007 · 30 Inlägg

har vart ut och testa de nu .. den blinkar inget iallafall .. den lyser ju när jag trycker på den . men när jag släpper så händer de inget mer . .

pompa
26 september 2007 · 48 Inlägg

har du satt i sladden i rätt hål, tror de e 2 å 6 som e inkopplat den ene e bränsle å den andre e tändning

_TeeZe_
26 september 2007 · 30 Inlägg

har fått bort så lamba lampan inte lyser nu . men har fortfarande problem med med att den inte vill starta direkt utan mna måste köra på startmotorn ett bra tag sen hoppar den igång sen dör den , sen går de att starta den.
har kollat felsöknings dosan
och de vart så här
på tvåan blinkar de 1-1-1
på sexan blinkar de 1-1-1
på dom andra blinka de inget .

skulle vara taksam om nån kunde lista ut va problmet är .

mvh mattias

Niklas1987 NO
27 september 2007 · 2 182 Inlägg

1-1-1 betyder att det inte är nåt fel, bränsle å tändsystem är alltså okej, hur gjorde du för att lampan skulle sluta lysa? slokna den av sig själv?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
_TeeZe_
28 september 2007 · 30 Inlägg

koppla bort minusen på batteriet i en stund .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang