Någon som är väldigt kunnig på Volvo 850 T5?

Lehtinen
9 oktober 2007 · 184 Inlägg

Det är så att jag har planer på att ställa av bilen under vintern och byta till en T5-motor och trimma den därpå.

Just därför vill jag ha mkt info om allt vad motorn är över lag. om det är smart ens att göra ett byte? och om man bara ska göra nå chippning eller om man man ska kosta på å byta delar.? Ungefärlig kostnad på allt? Ja ni förstår säkert hur jag tänker..
Ni får gärna mejla till mig om ni är väldigt haj på detta..

tackar så mkt

MvH: Johan
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
9 oktober 2007 · 1 852 Inlägg

dumt att både torbokonvertera och/eller byta motor, du kommer inte igenom besiktningen. byt bil istället

man lever bara en gång så lev väl!
Lehtinen
9 oktober 2007 · 184 Inlägg

Bullo skrev:
dumt att både torbokonvertera och/eller byta motor, du kommer inte igenom besiktningen. byt bil istället

Men man lär ju göra en omreggning på bilen. då kan dom väl inte säga ngt heller?

MvH: Johan
torpis Forummoderator
9 oktober 2007 · 10 576 Inlägg

Lehtinen skrev:

Bullo skrev:
dumt att både torbokonvertera och/eller byta motor, du kommer inte igenom besiktningen. byt bil istället

Men man lär ju göra en omreggning på bilen. då kan dom väl inte säga ngt heller?

Det är en massa jobb för ingenting tyvärr.

tråkigt svar men billigast och bäst är att köpa en färdigbyggd och trimmad bil.  finns många 4-500hk 850 till salu, och ännu fler med 300hk...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Lehtinen
9 oktober 2007 · 184 Inlägg

torpis skrev:

Lehtinen skrev:

Bullo skrev:
dumt att både torbokonvertera och/eller byta motor, du kommer inte igenom besiktningen. byt bil istället

Men man lär ju göra en omreggning på bilen. då kan dom väl inte säga ngt heller?

Det är en massa jobb för ingenting tyvärr.

tråkigt svar men billigast och bäst är att köpa en färdigbyggd och trimmad bil.  finns många 4-500hk 850 till salu, och ännu fler med 300hk...

Mjo. så har jag med tänkt. men sen är de det när man har sin ögonsten du vet;) har lagt ner ganska mkt tid å pengar på min redan så.. Därför ja tänkte kika vad alla andra tkr.. men d känns negativt:P hehe

MvH: Johan
cosse66
9 oktober 2007 · 12 Inlägg

fråga här http://www.svenska85x70klubben.se/news.php men är nästan 100 på att den inte går att bes.

villon
9 oktober 2007 · 684 Inlägg

Borde gå att besikta om, frågan är ju bara hur dyrt det kommer bli sen. Vet ju andra som ska göra som du,,, annars får du fan dölja turbon så gått det går varje gång du besiktar tongue

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Lehtinen
9 oktober 2007 · 184 Inlägg

villon skrev:
Borde gå att besikta om, frågan är ju bara hur dyrt det kommer bli sen. Vet ju andra som ska göra som du,,, annars får du fan dölja turbon så gått det går varje gång du besiktar tongue

hehe. Dölja turbon:P hmm, det lär ju bli väldigt enkelt;) Nedå. men jag börjar väl inse själv hur de kommer gå. men fan om man bestämmer sig för en sak vill man ju inte ändra.. D kostar 3000:- för en omreg. tyckte ja de stog här i forum..

MvH: Johan
anderzohn bilbytarkung
9 oktober 2007 · 196 Inlägg

enda chansen till å få igenom den är regga den som amatör bygge annars går d inte att regga så ny bil med annan motor

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
9 oktober 2007 · 1 852 Inlägg

Lehtinen skrev:

villon skrev:
Borde gå att besikta om, frågan är ju bara hur dyrt det kommer bli sen. Vet ju andra som ska göra som du,,, annars får du fan dölja turbon så gått det går varje gång du besiktar tongue

hehe. Dölja turbon:P hmm, det lär ju bli väldigt enkelt;) Nedå. men jag börjar väl inse själv hur de kommer gå. men fan om man bestämmer sig för en sak vill man ju inte ändra.. D kostar 3000:- för en omreg. tyckte ja de stog här i forum..

och vad säger att dom godkänner din bil vid en omreggning? för det första så får du inte ha hur mycket effekt som hellst, bilens kaross och krocksäkerhet måste vara godkänd för effekten osv. sen måste du ha avgasvärden som är riktiga. bromsar måste också vara godkända. det är  bara att kolla på andra bilar.

man lever bara en gång så lev väl!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang