Bromsproblem av den värsta sorten :)

princeprismas Avstängd
13 september 2007 · 11 Inlägg

Har en -00 Trans Am körde lite fort häromdagen och började bromsa då hände det typ ingeting, efter ha pumpat på bromsen par gånger så fungerade bromsen igen, körde vidare par dagar utan problem tills jag gasa upp i hastighet igen, fick samma respond då, att bromsen tog nästan ingeting tills jag pumpat par gånger,

provkörde och kollade lite, verkade bara i högre hastigheter och inte alltid som felet uppkom, plugga in GM instrumentet, körde ut bilen på vägen samtidigt som jag kollade på hastigheten för varje hjul, såg skit bra, 20km, 50km, 100km, 130km 150km, fungerade fint även när jag bromsade,

men när jag gasade upp i 160km så stod det plötsligt 0 på framhjulen i hastighet, släppte gasen sen kom det igång, sen 0 igen och höll på så,

så alltså om jag panikbromsar när dom står på 0km/h så tror datorn att jag låst hjulen och gör så jag inte kan bromsa,

jag tror inte det är fel på sensorerna, snarare nåt annat box fel, någon som varit med om nåt liknande?

Jag gasar tills det rasar, http://www.<nånsida>.se

Besök vår Muskelbils klubb med Amerikanska muskelbilar www.<nånsida>.se
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
13 september 2007 · 5 042 Inlägg

låter som nån data fel. Har du felsökt bilen??? Kostar ju inte många kronor

C H E V R O L E T <3
princeprismas Avstängd
13 september 2007 · 11 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
låter som nån data fel. Har du felsökt bilen??? Kostar ju inte många kronor

Japp den visar inga felkoder alls, det är det som är problemet, plugga in ett gm test instrument och då visade den hastigheten som jag berättade ovan, sen blev det noll helt plötsligt

Besök vår Muskelbils klubb med Amerikanska muskelbilar www.<nånsida>.se
amsc Avstängd
14 september 2007 · 57 Inlägg

Vad för dator andvände du under testet?

För dom som gillar Amerikanska muskebilar www.<nånsida>.se
amsc Avstängd
15 september 2007 · 57 Inlägg

Måste tilläga att nu har vi provat rycka bort en abs sensor kabel, tänkte att då borde det ju fungera, om det nu hade nåt med absen att göra, men nope, det blev inte bra, någon sa att man har någon "hjärna" som tar emot att information om bilen, någon som känner till det?

För dom som gillar Amerikanska muskebilar www.<nånsida>.se
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
15 september 2007 · 285 Inlägg

finns 3 möjliga fel

sensorerna fram är sönder
kugg tand hjulet är sönder elller skadat fram
boxen kass

jag skulle tro att det är boxen, annars skulle du ha felkoder att läsa ut. men ända sättet är att byta för att veta säkert.

mvh Dennis

amsc Avstängd
15 september 2007 · 57 Inlägg

Sensorerna i fram är jag tveksam på pgr av att det stod noll även ibak, men boxen som du säger låter faktiskt vara det enda möjliga

För dom som gillar Amerikanska muskebilar www.<nånsida>.se
xzit
10 oktober 2007 · 448 Inlägg

jag har ett liknande problem , och jag klippte av en sladd vid i blinkersknapp och då började mina funka som dem ska, men dock så sluta servo funka

Xzit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang