Hur många hk tror ni man kan klämma ut ur en saab 9000 cd 91 turbo

bjorbo
15 oktober 2007 · 4 Inlägg

Hur många hk tror ni man kan få ut ur en saab 9000cd 91a turbo om man köper det värsta som finns att köpa på speedparts grejer för en 50.000?

Har nämligen tänkt att bygga 18års bil

Senast redigerat av bjorbo (16 oktober 2007)

Gizmojohan
15 oktober 2007 · 3 295 Inlägg

beror ju helt på om det är en turbo i bilen... det framgår nämligen inte i din fråga?

FireTraXX DFFL
15 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Det är väl bara att gå in på speedparts.se och titta hur många hästar du får ifall du köper deras största paket.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
cossiebool
15 oktober 2007 · 176 Inlägg

precis hur många du vill

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
Germax
16 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Ja, en 2-3 hundra tusen hk får du säkert ut om du sover riktigt djupt! smile

Jag är skeptisk till att lägga ut 50K på en så gammal skrut, köp en nyare Saab med T5 blocket så kan du trimma mer och billigare (du slipper byta ut bottendelen)

Redbull Moderator+
16 oktober 2007 · 1 081 Inlägg

Om du vill lägga såpass med pengar på trim råder jag dig istället att köpa en av årsmodell 94> 2.3T eftersom den har Trionic 5 styrsystem och kortmotorn och inte LH och långmotorn som sitter i din 91a. Sedan lägger du resterande pengar av dina 50 000:- efter inköp av bil på ett nytt avgassystem och en lämplig programvara så har du 270-280hk vilket bör räcka mer än väl för en 18 åring med nytaget körkort.

Vem jag?
Gizmojohan
16 oktober 2007 · 3 295 Inlägg

Redbull skrev:
Om du vill lägga såpass med pengar på trim råder jag dig istället att köpa en av årsmodell 94> 2.3T eftersom den har Trionic 5 styrsystem och kortmotorn och inte LH och långmotorn som sitter i din 91a. Sedan lägger du resterande pengar av dina 50 000:- efter inköp av bil på ett nytt avgassystem och en lämplig programvara så har du 270-280hk vilket bör räcka mer än väl för en 18 åring med nytaget körkort.

låter nog som det vettigaste alternativet.. vad jag vet så ska det vara svårt att få ut några jösses effekter med just LH-Jetronic systemet, brukar sätta stop vid 300 hk (Rätta om jag har fel?)

å andra sidan så vet jag en som har en 9000 AERO-97:a till salu... wink

MVH Johan

Senast redigerat av Slave_joe (16 oktober 2007)

cossiebool
16 oktober 2007 · 176 Inlägg

JapMax skrev:
Ja, en 2-3 hundra tusen hk får du säkert ut om du sover riktigt djupt! smile

Jag är skeptisk till att lägga ut 50K på en så gammal skrut, köp en nyare Saab med T5 blocket så kan du trimma mer och billigare (du slipper byta ut bottendelen)

håller med fullständigt!

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang