Kumho vinterdäck

Deaaaaaas
21 oktober 2007 · 2 Inlägg

Någon som har erfarenhet av dessa? Funkar de bra? Bra grepp? Ska ha tag på nya vinterdäck till min S3'a (17") och vill gärna ha däck som fungerar bra så man slipper glida av vägen så fort man gör en omkörning.

Tips är välkomman big_smile

Audi S3 (1999)
chrizz Administratör
21 oktober 2007 · 11 783 Inlägg

Skippa japanska vinterdäck, är väl det bästa tipset man kan ge smile

Köp senaste Auto motor & sport och teknikensvärld, de testar mängder av däck. En bra början iaf.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Deaaaaaas
21 oktober 2007 · 2 Inlägg

Tack för tipset... Ska undersöka...

Audi S3 (1999)
Jonni
21 oktober 2007 · 1 256 Inlägg

Kumho är klassat som ett "lågprisdäck" och det gör oxå att kvalitén är densamma. Körde med ett par kumhosulor förrförra vintern, slut efter 3 månader, dock så kostade det inte mkt att köpa en uppsättning nya. Vill bara tillägga att bara för att man köper bättre vinterdäck så betyder det inte att man får bättre grepp.. Det är lite som att jämföra när folk tror att ABS och ESP räddar en från olyckor och att man kan köra ännu fortare.


Förra säsongen köpte jag mig ett par VREDESTEIN WINTRAC EXTREME, sjukt mycket dyrare, men.. Så som jag har kört borde det inte finnas mönster kvar, tro det eller ej, dem är knappt slitna. Troligen beror detta på att dessa däcken är hårdare på grund av det höga hastighets indexet.

Mvh Jonni

Senast redigerat av Jonni (21 oktober 2007)

Granathe
21 oktober 2007 · 136 Inlägg

skulle jag rekommendera nått så skulle det vara nordfrost 5 eller hakkapelitta 5 hakkan har vunnit många tester på senaste tiden.. men som vanligt så kostar det så smakar det.. annars är nokian nordman + prisvärt och bra smile

VW Passat 1.8T. 97-
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Jonni skrev:
Vill bara tillägga att bara för att man köper bättre vinterdäck så betyder det inte att man får bättre grepp..

Tvärtemot vad däcktester brukar säga?

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang