Billig vinterbil som tål stryck

Noiseprojekt
22 oktober 2007 ·

Tinoz skrev:

Palicuse skrev:
Jag är inte direkt nån volvonisse utan vill hellre prova på 2a märken, men om det är volvo som gäller så kanske 360 kan passa.

volvo 360 är skit. och den är framhjulsdriven. rekomenderar en volvo 240 isf. tåler extermt mycket stryk!cool

Öh!!!
Volvo 340/360 är BAKHJULSDRIVNA!!!
och en riktigt skoj vinterbil!!

Squadron
23 oktober 2007 · 1 833 Inlägg

Jag fick själv nys om en 740, de bilarna är ju rena pansarvagenen big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Davv3
23 oktober 2007 · 1 019 Inlägg

som tidigare sagt.. Volvo 240/740/360 osv är väl bland de stryktåligaste bilarna iaf ;D

//Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
PH_
23 oktober 2007 · 310 Inlägg

Palicuse skrev:
Hej.

Sådana här liknande trådar finns det nog gott om här på garaget, men ja skriver en ändå big_smile.

Jag tänkte skaffa mig en liten vinterbil som kommer användas som både lek o vardags bil.

Bilköpet kommer ligga runt 3000 lr nåt sånt då bilen troligen bara kommer att va väg  godkänd under en vinter o sedan användas som isbil om den inte redan är skrotfärdig.

Bilen ska va bakhjulsdriven, stryktålig, billig i ägo och delar med tanke på att det troligen kommer gå åt mer än bara däck big_smile.

Jag är inte direkt nån volvonisse utan vill hellre prova på 2a märken, men om det är volvo som gäller så kanske 360 kan passa.

Skulle tveklöst valt 360.

motormässigt, samma skrot och korn som 240/740/940 förutom oljetråget om jag minns rätt.

Bra viktfördelning, motor fram - låda bak, och stumma goa bladfjädringar bak big_smile

Personligen tycker jag 240/740 är FÖR lätta bak.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
loffe007
23 oktober 2007 · 905 Inlägg

Master PH skrev:

Palicuse skrev:
Hej.

Sådana här liknande trådar finns det nog gott om här på garaget, men ja skriver en ändå big_smile.

Jag tänkte skaffa mig en liten vinterbil som kommer användas som både lek o vardags bil.

Bilköpet kommer ligga runt 3000 lr nåt sånt då bilen troligen bara kommer att va väg  godkänd under en vinter o sedan användas som isbil om den inte redan är skrotfärdig.

Bilen ska va bakhjulsdriven, stryktålig, billig i ägo och delar med tanke på att det troligen kommer gå åt mer än bara däck big_smile.

Jag är inte direkt nån volvonisse utan vill hellre prova på 2a märken, men om det är volvo som gäller så kanske 360 kan passa.

Skulle tveklöst valt 360.

motormässigt, samma skrot och korn som 240/740/940 förutom oljetråget om jag minns rätt.

Bra viktfördelning, motor fram - låda bak, och stumma goa bladfjädringar bak big_smile

Personligen tycker jag 240/740 är FÖR lätta bak.

samma block men annan borr..

bästa modelen aav 300 serien borde var den med b14 reanult motorn eftersom då blir viktfördelningen väldigt bra då denna motor inte väger mycket. (inte mycket hästar dock)

alias_kladde
23 oktober 2007 ·

nackdelen med 300 serien är växellådan och kardan driften som har en tendens att gå sönder när man leker med dem.. men annars rolig att leka med

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
23 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Jag skulle köpa mig en 240 eller 740 om jag vore som du smile

Själv ska jag köpa mig en 240 till helgen kan tänka =P


Ha det.

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang