HKS Type II (kopia) dumpventil

Danker
18 oktober 2007 · 51 Inlägg

Någon som vet om den dumpventilen låter som en äkta HKS type II

här kommer en länk på kopian
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … rtId=DV-90

Danker
19 oktober 2007 · 51 Inlägg

ingen som vet?

200_sx Besiktningstekniker
19 oktober 2007 · 275 Inlägg

Jag hade kopian av den första på min t5a ja hade innan. Och den lät som originalet..

Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Danker
19 oktober 2007 · 51 Inlägg

Du har ingen film på den hur den låter?

Danker
20 oktober 2007 · 51 Inlägg

Någon som har den på sin bil som kan spela in en film på den hur den låter???

AeroMalm BMW fantast
20 oktober 2007 · 1 172 Inlägg

gå in på youtube och sök på HKS SSQV.... l¨åter gutt... har en äkta på min... vet dock inte hur kopian låter... säkert samma iaf... köpr hellre kopian, inte vär flera 1000 för en dump...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Marlboroman
20 oktober 2007 · 8 234 Inlägg

Jag tycker inte kopiorna låter riktigt lika. Och sen ska man ha tur att få ett exemplar som funkar. Mitt tips är att du lägger på nån hundring och köper en vettigare.

Jag köpte en kopia först, emn den returnerades samma dag med ett beklagande, och sen köpte jag en äkta.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Danker
21 oktober 2007 · 51 Inlägg

okej ingen som har den på sin bil som kan spela in ?

Danker
21 oktober 2007 · 51 Inlägg

ingen som har?

billy IT-Tekniker
21 oktober 2007 · 376 Inlägg

http://www.garaget.org/video/npxl5egme7gg

Hellquist har en kopia av en HKS SSQV på sin..

Volvo V70 "Greyline" (1999)
maco
22 oktober 2007 · 1 207 Inlägg

Är det verkligen nödvändigt att upprepa frågan varannat inlägg i hopp att få svar?

mathias_std
24 oktober 2007 · 29 Inlägg

jag bestälde en sån till min 940 och fick besked att den inte skulle funka så bra på min 940 så han på tillbilen.se sa att en hybrid dump skulle funka fint på min. så jag får la se hur det går. köpte den idag. och om någon vet hur jag ska kopla och det är jag mkt tacksam för svar!big_smile

MVH: mathias

Den som ingen turbo har, får åka utan bar!
Pontiac GTO "Farsans pärla" (1967)
Kornz Solfilmsmontör
24 oktober 2007 · 947 Inlägg

om jag får låna tråden lite, vart får man tag i en äkta hks ssqv ? Vet att där finns en massa kopior som man inte vill bli lurad på.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
atech
24 oktober 2007 · 24 Inlägg

Kornz skrev:
om jag får låna tråden lite, vart får man tag i en äkta hks ssqv ? Vet att där finns en massa kopior som man inte vill bli lurad på.

det märker du ju på priset om det är en äkta kom ifrån firma.......
och Kvalite Kostar...

billy IT-Tekniker
24 oktober 2007 · 376 Inlägg

atech skrev:
det märker du ju på priset om det är en äkta kom ifrån firma.......
och Kvalite Kostar...

Heh, så går ju inte att säga tongue

eller det är klart det går, men det är inte riktigt, finns säkert någon firma som tar något överpris för en kopia och då kommer ju Kornz tro att det är en äkta tongue

Lättast är väl att kolla på de lite mer etablerade trim/motor-firmorna och höra med dem om de har en äkta hks dump. Vet inte exakt vad den ligger i för något pris men några tusenlappar går den lätt på.

Volvo V70 "Greyline" (1999)
mitec
24 oktober 2007 ·

tja på er....ja tycker att man inte behöver va så störig för han som frågar om dumpen verkar inte va proffs på ämnet så va lite trevliga!!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang